wandje plaatsen, allemaal hout

balkensplinter

Actieve deelnemer
29 sep 2008
44
6
Dit is zeer doordacht en efficiënt. Weet iemand of dit de standaard bouwwijze is in Japan? Ik kan mij voorstellen dat vanwege de risico's op aardbevingen hout een weloverwogen keuze is. Probleem is natuurlijk wel het brandgevaar bij leidingbreuk en dergelijke.
Mijn Japans is ontoereikend om zelf dit soort filmpjes te vinden en te plaatsen.

Groet,

Balkensplinter
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.114
241
Goeree-Overflakkee
Vraag me af waarom ze dit zo maken. Lijkt me niet efficient, want erg bewerkelijk en tolerantiegevoelig.

Hier is ook een leverancier van massief houten wanden en vloeren: Nur holz. Met beukenhouten schroeven.

1291118866_1.jpg
 
Laatst bewerkt:

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Heel leuk en ik was altijd al een fan van houtskeletbouw en het gebruik van hout in constructies, maar met de noodzaak hier in Groningen aardbevingsbestendig te bouwen is mijn interesse alleen maar toegenomen. Dit soort filmpjes geeft mij weer veel nieuwe ideeën, dus dank voor het posten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.