Keuze voor beschermde boeiplaat onder afdak

Herbiek

Nieuw lid
5 nov 2014
2
0
Ik ben de boeiplaten aan het vervangen van een stuk gevel dat onder een afdak zit en in principe dus niet door de regen geraakt wordt.
Omdat alle kozijnen van ons huis van aluminium zijn wil ik deze boeiplaten afdekken met wit gemoffeld aluminium profiel dat ik kan laten zetten. Het gaat dan om 2 stukken van 230 cm lang en 33 cm hoog (en een boven en onderflens) en eenzelfde stuk maar dan van 160 cm lang (a 145 euro ex btw).

Omdat de 1,5 mm dikke plaat wat slap is wil ik daarachter mulitplex of underlayment plaat van ongeveer 9 mm plaatsen.
Omdat dit hout
  • uit het zicht zit
  • achter het aluminium verborgen zit
  • er geen directe regen op kan vallen
vraag ik mij af, welk soort houtplaten hier het meest geschikt voor zijn? Ik zoek dus iets goedkoops dat tegen de vochtige buitenlucht kan, maar dat er niet fraai uit hoeft te zien.
Wellicht dat ik het hout nog wel een keer kan gronden?
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
okoume plaatmatriaal ,heb je in 10 jaar en 25 jaar watervast verlijmd, als ik het goed heb. Wel goed in de grondverf of menie zetten
 

Herbiek

Nieuw lid
5 nov 2014
2
0
Dank voor je reactie, maar okoume watervast verlijmt lijkt me niet de goedkoopste oplossing?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.