Ik ben wesley, ik doe het gewoon :)

westerhuis

Nieuw lid
2 nov 2014
7
0
Beste leden,

Ik ben wesley en ik ben nieuw hier, ik moet zeggen dat ik niet bijster veel ervaring heb met houtbewerking maar toch al best wat mooie maatdingen heb gemaakt en over het algemeen best handig ben. Ik ben 27 en in het dagelijks leven werk ik als freelancer in de film industrie, soms als digital imaging tech. Soms als camera man en soms als belichter. Ik werk veel aan nederlandse speelfilms en commercials. Daarnaast ben ik hobbyist. Ik hou van knutselen en nieuwe dingen leren. Van muren bouwen tot stucen tot tig lassen tot bedrijfswagen inrichtingen horen bij de dingen die ik naast het filmen doe. Ik ben nu bezig met mijn eigen werkplaatsje ( lees 15m2) en ben daarvoor al redelijk aan het shoppen voor een zaagtafel en frees en bandzaag e,d, maar alles op zijn tijd. Mijn eerste project wordt een eettafel van oud barnwood met grote dikke geborsteld ff rvs poten. Het resultaat zal ik binnekort posten, waarna ik benieuwd ben naar jullie reacties,

Groeten,

Wesley w
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Hallo Wesley,

Nou lekker veelzijdig dus en niet bang om met de handen te werken.

Om op je andere vraag bij zaagadvies terug te komen.
Mocht je op die 15m2 beschikking hebben over krachtstroon, dan zou ik voor een oude profimachine gaan.
Bijna niet kapot te krijgen en die koop je vaak voor een paar honderd euro.

Startrite, Scm, Frommia en nog een paar van die merken.
Sommige daarvan kunnen ook op gewoon stroom. (230)

Ben benieuwd naar dat onderstel. Ik werk zelf ook met metaal en hout.
 

westerhuis

Nieuw lid
2 nov 2014
7
0
Hallo bobmartin,

Inderdaad zeker niet bang om vuile handen te krijgen! Mijn beste leermeester is altijd gewoon doen en kijken wat werkt en wat niet. Ik was inderdaad ook aan het kijken voor wat oudere machine, maar ik kwam niet verder dan een marktplaats e.d, sites en van merken wist ik al helemaal niet. Weet alleen dat ik festtool fan ben, maar om daar mee te gaan beginnen is nog een beetje aan de dure kant :) ik ga zeker even kijken naar je advies! Qua 380 heb ik dat wel ter beschikking, alleen op een andere locatie wat voor mij iets verder rijden is, maar zeker een optie !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.