robland nx 310 ?

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
In mijn zoektocht naar een vlak -en vandiktebank ben ik gebotst op een robland nx310 van 4 jaar oud voor een kleine 2000 euro... Nu ja, gezien ik met mijn zoektocht op een hammer a3-26 ben beland, en de prijs gelijkaardig is... vraag ik mij nu natuurlijk af of zo'n robland iets is. De machine ziet er gelekt uit, hoewel ik de prijs aan de verdacht lage kant vind voor zo'n machine.
Enigszins is die wat groot om in mijn garage te plaatsen, anderszins heb ik dan in 1 klap alles wat je ook maar kunt nodig hebben om aan houtbewerking te doen voor dezelfde prijs als enkel de vlak - vandiktebank...
Nu ja, eigenlijk is mijn vraag of dit een degelijk toestel is, of ik dan beter voor de 2de handse combi ga, of voor de vlak- vandikte bank.
Eerlijk, frezen voor op zo'n robland zal ik zowiezo niet kopen, dit zijn dingen voor pro's, voor hetgene ik maak is de aanschaf ervan overkill. Het feit van een zaag met wagen te hebben en een langgatboor daarentegen kan wel altijd van pas komen... denk ik...
Help!
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Die machine voor € 1800 van 4 jaar oud.
Ik zou niet langer zoeken. Kost veel tijd.
Dat is gewoon een profi machine. Er zijn hele bosjes ondernemers die daar dagelijks de kost mee verdienen.
Ik spreek alleen geen Frans!


Nieuwprijs ongeveer € 5700
 
Laatst bewerkt:

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Kopen, ga je veel plezier aan beleven. Door de loop van de tijd leer je te werken met zo machine en kom je er achter dat je er geweldig dingen mee kunt maken. Ik wil maar zeggen, dingen die nu overkill of onnodig vindt kunnen later goed van pas komen. Zet de machine op een paar goed wielen zodat deze goed en gemakkelijk is te verplaatsen en je kunt de machine zelf in een garage goed gebruiken.

Groetjes Marc.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Voor die prijs heb je toch wel heeeel veel machine voor je geld en hoef je nooit meer verder te zoeken. Ik heb 3 jaar pro gewerkt met de aparte versie ervan met lange loopwagen.
De kwaliteit komt dicht bij hammer, sommige zaken zijn wat beter, andere minder.
 

bruine_beer

Actieve deelnemer
2 dec 2012
288
42
Heers, België
Wat ik vreemd vind: Het zoekertje staat er tweemaal op met dezelfde foto's maar met verschillende adverteerder: 207477839 in Namen en 207124931 in Hooglede. De adverteerder is in beide gevallen net een maand geregistreerd. Hopelijk is het geen oplichter...
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hèhè, wem grappig dat iedereen onmiddellijk weet over welk zoekertje het gaat...
Ben er ook niet helemaal gerust in, maar mijn Frans is wel heel goed en ben de man al aan de tand aant voelen. Lijkt me ook niet helemaal pluis, vooral dat zijn Frans in een deel van de mail perfect is en in een ander deel van de mail in spreektaal geschreven staat. Heb al 2 mails gekregen van de man met extra foto's en dergelijke, heb nu teruggemaild waar de machine precies staat om die te kunnen bezichtigen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Wat zijn de condities die hij wil? Alles behalve afhalen tegen contante betaling zou ik weigeren
In de advertentie is het Frans nogal gebrekkig en mogelijk letterlijk vertaald uit een andere taal want sommige zinnen willen niets duidelijk zeggen.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ben benieuwd of het lukt om te kopen.
Ga je dan waarschijnlijk lang plezier van hebben.

Die gebrekkigheid in communicatie hoeft niks te betekenen. Kom vaak bij allochtonen die moeite hebben met woord en geschrift.
Als je gewoon kunt schouwen en ophalen is er niets aan de hand. Ik zou wel gelijk transport meenemen. En geen aanbetaling en later ophalen.

Succes!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem

Het gaat idd om deze advertentie. Gisteren de persoon gemaild maar geen antwoord gekregen. Ik had op beide advertenties gereageerd en kreeg nog een reactie op zijn andere adres, dat ie verhuist is naar Ierland, maar dat ik zeker welkom ben om de machine te gaan bekijken...
Het was dus te mooi om waar te zijn...
Vandaag een telefoontje gekregen van hammer... ook een mailtje... helaas zat de bijlage niet bij de mail, mailtje teruggestuurd, verwacht morgen dus een nieuwe mail MET offerte in bijlage.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Maar dat hoeft toch niets te betekenen.

Ik had laatst ook iemand die op en neer kwam vanuit GB omdat hij in Nl zijn werkplaats moest leegruimen.

Communicatie ging even moeilijk, maar uiteindelijk daar toch geweest.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Vandaar Misschien ook de verschillen in communicatie. Heeft Wellicht een bekende gevraagd om hem (ook) te verkopen. Ik zou gewoon afspraak maken en er een zaterdag aan wagen!
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Jullie hebben mss wel gelijk, ik zal nog even een reactie afwachten en proberen af te spreken (niet in Ierland):mad::cool:
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Verklaar je nader?!

Verkoper zogezegd in het buitenland wou eerst betaling incl levering en beloofde hem dan te laten leveren...
Ik weet niet waarom maar dat soort scams komt erg vaak uit ierland, toen ik mijn auto verkocht kreeg ik daar ook reacties van.
Gingen het geld storten en auto laten afhalen, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat ze vanuit dat land geld kunnen storten op je rekening van een niet gedekte cheque. Een paar weken later als de auto weg is neemt de bank het geld weer van je rekening af.

Ik heb de advertentie gemeld en die is er meteen af genomen.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Verkoper zogezegd in het buitenland wou eerst betaling incl levering en beloofde hem dan te laten leveren...
Ik weet niet waarom maar dat soort scams komt erg vaak uit ierland, toen ik mijn auto verkocht kreeg ik daar ook reacties van.
Gingen het geld storten en auto laten afhalen, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat ze vanuit dat land geld kunnen storten op je rekening van een niet gedekte cheque. Een paar weken later als de auto weg is neemt de bank het geld weer van je rekening af.

Ik heb de advertentie gemeld en die is er meteen af genomen.

Waarvoor dank! En nogmaals bedankt voor je reacties!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.