Wie kan houten haaknaalden maken op een draaibank?

Hans_en_hout

Nieuw lid
1 feb 2014
8
0
Beste houtdraaier,
Voor iemand met een lichte handicap, ben ik op zoek naar een houtdraaier die een haaknaald kan maken, een z.g. furl crochet (google maar eens ; geen Nederlandse naam?) Zie uitleg http://vimeo.com/49476481
Het zijn haaknaalden die extra dik zijn in het midden en gemaakt zijn op een draaibank. Wie denkt iets te kunnen betekenen in deze, neem svp contact op met mijn vriendin Cathy erbrink via Cathy-erbrink@hotmail.com
Vast super bedankt,
Hans
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Das niet zo gek moeilijk om te maken, ik zou een cilinder draaien en een gaatje er in boren waar een haaknaald in past.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Draaien als een geheel, daarna haak inzagen (Japanse zaag) en bijvijlen. Harde dichte houtsoort gebruiken. Kun je een bestaand model sturen, dan draai ik even een identieke naald. Of de juiste maten.
Vr.gr. Jan pranger.
Www.arstorno.nl
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Sorry, maar in mijn optiek lijkt het logischer als Cathy zelf even contact opneemt met degeen die het aanbiedt. Of denk ik nu raar?

Overigens is het geheel onverstandig om een e-mailadres zomaar op een forum te plaatsen, dat is vragen om spam, of is dat juist de bedoeling?
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hebben ze tussen die Noorse sparren dan internet: ze hangen toch brieven voor verzending aan de geweien van elanden...............haha.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Cathy heeft vandaag een nieuwe haaknaald no.6 om uit te proberen. Gemaakt van buxushout: dicht, sterk en garen "haakt" niet achter de houtvezels.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Schrijnwerker bij deze dan een foto van de 10 mm haaknaald.
Materiaal buxus - lengte ongeveer 16 cm.
Eerder de 6 mm naald op de bus gedaan - vandaag deze dus.
Trouwens leuk werk om te draaien en af te werken.
vr.gr. Jan Pranger.

www.arstorno.nl

PB120058.jpg

PB120059.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.