Freesset voor kantenafwerking multiplex

Maarten_A

Actieve deelnemer
26 aug 2014
32
0
Geertruidenberg
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een freesset zoals op onderstaand plaatje.
Hiermee kun je eenvoudig een massief houten rand aan een multiplex plaat voorzien.
Edgebanding-bitset.jpg
Nu kom ik deze freesbitjes op allerlei sites tegen, maar allemaal in de USA.
Weet iemand een adres in Nederland waar ze deze kunnen leveren?
Maarten.
 

Maarten_A

Actieve deelnemer
26 aug 2014
32
0
Geertruidenberg
Nee, 37,99 is inderdaad niet duur, maar dat is niet het freesje dat ik zoek.
ik bedoelde dat de uitvoering die mijn voorkeur heeft, zie mijn eerste post, via de eBay links die je me stuurde wel veel voordeliger is aan te komen dan bij de winkel die deze in Nederland heeft (bovenfrezenshop).
nogmaals bedankt voor het sturen van de links.
 
Laatst bewerkt:

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Ik snap het.
$ 18,60 aan verzendkosten is ook nog wel te doen, als het perse moet.

Het is wel 1/2", dus even opletten of je wel de juiste spantang hebt.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Waarom niet gewoon een tong en groef verbinding? Kan je met rechte bits doen die standaard al bij je frees komen.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
In theorie heb je het grootste lijmoppervlak, dus dat zit wel goed.

Heb je de juiste spantang op je frees?
 

Maarten_A

Actieve deelnemer
26 aug 2014
32
0
Geertruidenberg
Ja,
Ik heb laatst voor mijn nieuw gebouwde freestafel een Triton TR001 gekocht welke werd geleverd met een 1/2" en een 12mm. spantang.
Daar al mijn freesjes met 8mm. as zijn heb ik er ook nog een 8mm. spantang bijbesteld.
Dus aan diversiteit in spantangen geen gebrek.
Dank voor je opmerking en je verwijzing naar de ebay-site.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Duur en onnodig lijkt mij. Gewoon latjes insmeren met lijm plaat insmeren en vast plakken tijdelijk met verpakkingstape of schilderstape. Heb honderden bladen zo zien maken en met een beetje netjes plakken komt het er nooit meer af.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
O ja, met die mooi gebouwde freestafel en die ondernemers kriebels!

image.jpg

Hoop dat het goed en snel gaat met de zending. Dat horen we nog wel, toch?
 

Maarten_A

Actieve deelnemer
26 aug 2014
32
0
Geertruidenberg
Ik ben ook benieuwd naar de snelheid van levering.
Daarna horen jullie ongetwijfeld van mijn ervaringen met deze freesset.
Misschien maak ik nog wel een vergelijk met de andere voorgestelde verlijm-methodes ;-))
Voor mijn eigen lering en vermaak en die van de rest.
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
Die prijzen zien er inderdaad aanlokkelijk uit. Ik ben ook wel benieuwd naar de levertijd en of er vanuit de VS al snel douanebelasting enz. bij komt. Ben zelf op zoek naar een lock miter bit voor grotere diktes (tot 25mm dikte), maar die lopen in Europa al snel in de papieren.
 

WR1944

Oud hout
Ik heb een aantal frezen bij http://www.mlcswoodworking.com/ besteld. Is een stuk goedkoper dan hier. Wel rekening houden met invoerkosten en BTW.

Ik heb éénmaal bij MLCS besteld en naast vrij goedkoop hebben ze een snelle levering, althans in de USA. Ik heb zgn. quarter drills besteld. Dat zijn Forstnerboren ter grootte van een US quarter, 61/64". Eind 90er/begin 00er jaren heeft elke staat een speciale 25 cent munt uitgegeven die die staat symboliseert.
http://en.wikipedia.org/wiki/50_State_Quarters
Dit was zo'n succes dat er een serie werd gemaakt over bezienswaardigheden.
http://en.wikipedia.org/wiki/America_the_Beautiful_Quarters

Dit was mede voor verzamelaars bedoeld zodat er speciale verzamelboeken werden uitgegeven met gaten voor de munten. Om zelf iets te maken werden die speciale boren gemaakt. En ik heb een plaat triplex bewerkt om de munten te verzamelen. Er komt nog een lijst omheen en een voorziening om munten te kunnen toevoegen.

Maar we dwalen af.
 

ArieXI

Actieve deelnemer
20 jul 2012
46
2
@bobmartin: ik vind zo'n 125 euro best veel geld voor een freesbit. Die schud ik niet zomaar uit de knip. Als een vergelijkbare in de vs aanzienlijk goedkoper is, loont daar bestellen wellicht de moeite.
@bijtel: wat was de levertijd ongeveer bij mcls en hoe kwam je uit met de extra kosten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.