Houtdraaidag Radius ede fotoverslag

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.425
686
Emst
Ik was vandaag in Ede waar de jaarlijkse demodag gehouden wordt, die is dit jaar georganiseerd door de afdeling Epe.

Waar zou al dat hout vandaan komen?

IMGP1027.jpg

IMGP1007.jpg

IMGP1008.jpg

IMGP1009.jpg

IMGP1011.jpg
 
Laatst bewerkt:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Jan bedankt voor de mooie foto,s.
En natuurlijk een verdiende felicitatie voor de winnaars.
Het was zeer plezierig hier een paar keer diverse uitholtechnieken te laten zien.(foto 2)
Vr.gr. Jan Pranger.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Ja, helemaal mee eens, prachtige foto's. En een hele interessante machine op foto 4, is daar het werkstuk van foto 5 mee gemaakt! Prachtige werktstukken op de verschillende foto's had ik graag meer van gezien. Wij waren vandaag op de gitaarbouwersbeurs in Barneveld, we hadden gemakkelijk even door kunnen rijden om dit moois te zien!

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ziet er super uit ! Heb al veel bekende werkstukken zien staan op deze foto's. Foto 4 : Anton Kreileman , hij heeft dit apparaat helemaal zelf gebouwd. Erg bijzonder om te zien. Op foto 5 zie je inderdaad wat je hiermee oa kan maken.

Net zoals Jaap was ik ook op de gitaarbouwbeurs. Anders was ik vast even langs gekomen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zeer mooie werkstukken.
Dit had ik ook graag van dichtbij gezien.
Proficiat aan de deelnemers.
 

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
:( ik was gister en vandaag nog de hele dag in Ede, had ook wel willen kijken. Beter dan vistite bij schoonouders ;)

bedankt voor de fotos
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik kreeg via mijn site een mail van iemand die teleurgesteld was dat ik niet een demonstratie schalen draaien heb gegeven terwijl dit wel was aangekondigd (hij had er 80 km voor gereden...)
Mocht ik nog meer mensen teleurgesteld hebben: Mijn excuses! misschien een volgende keer...

Ik heb thuis de schade ingehaald... :)

IMG-20141026-WA0005.jpg

IMG-20141026-WA0007.jpg

IMG-20141026-WA0006.jpg

schitterend essen...
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Inderdaad jammer Ronald. Altijd spectaculair die grote schalen draaien. Jammer dat de organisatie niet de juiste machine voor jou had opgesteld:niet sterk genoeg en geen M33 draad. Zoals je zegt, volgende keer beter.
Vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.