Lintzaag BD339 snelheid

KnutselPiet

Nieuw lid
24 okt 2014
2
0
Hey hallo,<br>Blackndecker geeft niet thuis qua hulp, dus probeer ik het maar op dit soort sites.<br>Onlangs tweedehands BD339 lintzaagje gekocht. Werkt verder prima, alleen zouden er 2 standen op zitten qua snelheid, 110 en 220 meter per minuut. Een pinnetje staat nu links geschoven. Volgens mijn vader zit dat pinnetje aan de motor. Op het apparaat staat gemeld dat je de snelheid alleen mag aanpassen wanneer de machine in werking is. Dat pinnetje zit echter muurvast. Volgens mij hoor je echter toch dat pinnetje te gebruiken. Mn vader denkt echter dat je de kap eraf moet halen, en iets moet draaien ofzo en een band te wisselen waardoor de snelheid veranderd. Maar dat lijkt me dan weer gevaarlijk omdat de machine aangeeft dat de machine aan moet staan, daar begin ik dus niet aan.<br>Iemand enig idee of dat pinnetje toch gewoon schuifbaar moet zijn?
 

KnutselPiet

Nieuw lid
24 okt 2014
2
0
Hey hoi, deze filmpjes vond ik idd ook. Maar die persoon zie ik helaas ook het pinnetje niet verschuiven
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ziet er uit als een vario, idd met draaiende motor verstellen. Die poelie bestaat uit 2 delen die van elkaar af bewegen en zo de diameter en dus de snelheid veranderen. Dit lukt alleen als de motor aan staat, stilstaand krijg je er geen beweging in.

Waarschijnlijk zitten deze vast (vet, vuil,corrosie ed). Systeem uit elkaar halen, gangbaar maken en hij zou seer moeten werken.

Groeten,
Patrick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.