Zelf een werkbank maken

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hier staat hij dan klaar voor generatie"s lang werkplezier.

Attached files
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ziet er mooi uit, Lijkt een fijne werkplek te zijn.
Door je foto's raak ik weer geinspireerd.
Ik heb al een tijdje een paar stevige balken aphselia liggen.
Tijd om daar eens een mooie werkbank van te gaan maken.
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja dankje. Ik wil er ook nog een houtbankschroef aan bevestigen ,maar moet nog even uitzoeken hoedat werkt.
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hallo allemaal.
Ik heb mijn werkbank weer wat gebruiksvriendelijker gemaakt, ik heb wat gaten in het blad geboord, en gebruik de ” Bench Dogs” van m’n workmate. Ook heb ik een Bankschroefklem aangebracht, besteld bij babtist, het handvat, en de uitschuifbare steun aan de rechterkant is van een dikke bezemsteel.

Attached files
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Mooi werk, dat maakt zo'n werkbank nog een stuk veelzijdiger.

Goed idee om die bezemsteel te gebruiken.

Zou het niet handig zijn om ook gaten voor je benchdogs op de bovenkant van de bankschroef te maken zodat je planken kan klemmen op je bank? Of een pin die omhoog en naar beneden kan zoals op de bankschroef van Seek?
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja ik denk dat ik dat ga doen. De dikte van het hout is maar 27 mm als ik daar gaten in boor
van 19 mm dan ben ik bang dat het hout gaat splijten als er spanning op komt, dus lijkt het me beter om ""Seek"" natevolgen. of zie ik het verkeerd??

groetjes
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Daar heb je een goed punt, misschien is een dergelijke oplossing dan wat?


Attached files
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ja inderdaad lijkt mij dit wel een goede oplossing, de uitsparing dus aan de binnenkant.
bedankt voor de tip je gaat het terzijnertijd zien.

groetjes albert.
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Ik heb mijn werkbank voorzien van een bovenfrees, en heb tevens proefgedraaid.
zoals je kunt zien, een stuk hout aan de verkeerde kant van de aanslag en een aan de goede kant van de aanslag. De aanslag was profisorisch met een balk en twee klemmen gemaakt.
daar moet ik dus nog iets op verzinnen. Ook moet ik nog een vingerlat maken naar het voorbeeld van "Seek''.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.