Bestellen uit China

patrick1969

Actieve deelnemer
7 sep 2013
38
0
Rotterdam
Hallo mijn vraag is zijn hier pen draaiers die wel een
pen kits en blanks in China hebben besteld
ik zie dat het daar veel goed koper is dan in andere landen
wat is jullie ervaring hier mee
gewoon doen of zeker niet doen

Groeten Patrick
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Je loopt het risico dat je zending door de douane eruit gepikt wordt en je importtax, handling, btw, e.d. moet betalen.
Ik heb het een paar keer bij de hand gehad, de leverancier verzend de boel als "samples" met een laag bedrag en de douane opent het pakket en herwaardeert en je moet alsnog dokken.
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Diverse keren spullen uit Cn laten komen. Eén keer inklaring en BTW moeten betalen.
Op de website van de BD staat wel informatie.
Tot € 22,-- is er geen BTW verschuldigd. De drempel voor invoerrechten ligt veel hoger.
Bedenk wel dat transportkosten meegerekend worden in de waarde van het pakket.
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Heb al een heel aantal kleine paketten uit china laten komen met een waarde van zo'n 20 ~ 50 Euro. Tot nu toe is dat altijd vlekkeloos gegeaan!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.669
2.554
Gaanderen
Ja hoe weet je wat over de kwaliteit van de pennen? Als ik er 50 bestel en de kwaliteit in slecht. Terug sturen is duurder.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Als het alleen hout is, betaal je sws geen invoerrechten, alleen BTW. Als je inclsief verzendkosten onder de €150 blijft, ook alleen BTW en handlingskosten à €13.
 

Tool1

Actieve deelnemer
26 jun 2014
95
0
De lier
Heb een aantal spullen uit Australië laten komen geen probleem keurig binnen 4 dagen in huis
heb zeker interesse voor wat adressen in China
als iemand ze wil sturen mag per pb
alvast bedankt
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ook in huize Armada is China niet ver weg. Omdat we er ooit op vakantie geweest zijn hebben we wel een beetje vertrouwen in de chinezen. Het is eigenlijk begonnen toen we op zoek waren naar een onderwatercameraatje. Een gopro is van goud en de chinese kloon is 70 euro. Besteld bij lightinthebox.3 of 4 dagen later was het binnen. Oja betaald met IDEAL en dat werkt prima. Ik heb geen extra kosten moeten maken. Sindsdien kijken we er vaak voor hebbedingetjes. Hoesjes voor telefoons, koptelefoons snoertjes en stekkertjes noem maar op. Vaak vinden we het incl. gratis verzenden. Voor iets van 3 a 4 euro, eigenlijk niet te geloven. Omdat het bij ons vaak om kleine bedragen gaat, een paar tientjes hebben we nog nooit extra invoerrechten oid hoeven te betalen.
Ik kan het iedereen aanbevelen.
 

patrick1969

Actieve deelnemer
7 sep 2013
38
0
Rotterdam
Aliexpress.com hier heb ik spullen voor pen kits en pen blanks gevonden alleen nog niets besteld
je moet bij zoeken pen kist in tikken dan komt het van zelf tevoorschijn
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Diverse spullen via ebay uit china over laten komen.
nog nooit problemen met de douane gehad.
betalen via paypal of creditcard. Levering duurt soms wel eventjes. Soms een paar dagen en soms enkele weken....
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Een keer iets besteld bij mininthebox of zoiets. Het waren twee items voor in totaal 70 euro. Een van de twee was een zogenaamd '24 hour schipping' item, waardoor de zending in twee keer werd opgestuurd. Twee keer inklaring moeten betalen waardoor het uiteindelijk net zo duur werd als hier kopen.

Ed
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.