robland k60 gekocht

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
het is alweer een hele tijd gelden dat ik hier op het forum was maar nu zit ik met een vraag.

ik heb afgelopen week een robland k260 gekocht een 5 in 1 machine maar nu zijn de schaafmessen van de vlak/vandikte bank versleten en ben ik op zoek naar nieuwe messen.
waar kan ik deze in de achterhoek of op een website verkrijgen? en heb ik voor het afstellen van de messen een stelsetje nodig?

zijn er verder nog tips bij het gebruik van deze machine?
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Ben benieuwd,heb ook een k26,en heb maar 2 setjes messen.
Reserve zou niet verkeerd zijn,anders bestel ik ze op ebay.de
Groet Pascal(ook uit de achterhoek)
 

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
Hoop ook dat er reacties komen wand ik heb geen reserveer en anders moet ik deze set slijpen. Zag dat je redelijk in de buurt zit. Ik woon achter ruurlo net in vorden.
 

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Hallo Maik,

Ik heb nog 3 ongebruikte schaafmessen van Leitz liggen. Afmetingen 400(lengte)x30(breedte)x3 (dikte). Misschien dat je de messen korter kunt maken ? De dikte is volgens mij wel goed. De breedte weet ik zo niet. Ik woon zelf in Groenlo. Nog een achterhoeker::eek:
Je kunt de messen op diverse manieren afstellen. Zie onder andere de hierna vermelde link: .

In Rijssen zit WIMAC. Dat is een Robland dealer. Misschien dat hij ze wil opsturen. Een ander adres is Euromec in Rijssen. De laatste slijpt ook messen.

Veel succes.

Groet,
Martie.
 

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
wel leuk om te lezen dat er meer mensen uit de buurt komen.

martie, ik zal ze morgen even op meten en dan laat ik je weten of ik er iets mee kan.
ook bedankt voor de andere tips.
 

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
wel leuk om te lezen dat er meer mensen uit de buurt komen.

martie, ik zal ze morgen even op meten en dan laat ik je weten of ik er iets mee kan.
ook bedankt voor de andere tips.


kreidler, bedankt voor de link als ik het niet hier in de buurt kan vinden kan ik daar altijd bestellen.
 

maik.m

Actieve deelnemer
3 jun 2010
26
0
Vorden
alweer een tijdje gelden dat ik hier was. inmiddels de machine goed aan het draaien. de zaagmachine al veel gebruikt de vlak vandiktebank nog niet wand ik heb een beetje tijd te kort om achter messen aan te gaan. wel zijn de meeste onderdelen van de machine weer roest vrij en werkent gemaakt nu alleen de losse delen nog. ook hebben we een kap over de messen van de vlakbank gemaakt van een halve pvc pijp omdat de originele beveiligingskap kapot was.

hopelijk van de winter wat meer tijd om me bezich te houden met de machine en met houtbewerking.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.