Eigen bar

Bjorn123

Nieuw lid
21 okt 2014
4
0
Beste allemaal,

Ik ben al een tijdje van plan een eigen bar te bouwen. Deze bar moet mobiel zijn, te gebruiken op verjaardagsfeestjes, en dus niet loodzwaar. Na veel zoeken op internet is het idee om een bar te bouwen zoals op de foto's. Bar hoeft niet zo breed te worden, circa 150 cm denk. Daarbij vind ik die zwarte blokken erg mooi om de bar en het geheel meer body te geven. Geen idee alleen hoe je die dingen noemt.

Bar bestaat dus eigenlijk uit 2 delen, de bar zelf en die blokken. Iemand tips/ideeën om van start te gaan? Waar moet ik op letten, is belangrijk etc? Ik snap dat ik zelf eerst veel moet uitzoeken, tekenen enz, maar ik loop al een beetje vast in het van start gaan :p

Alvast bedankt!

Bar1.jpgBar2.jpg
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Dat is nog eens een idee.
Voor mij zou de plek de beperking zijn,lees de berging als ik de bar niet meer zou gebruiken.
Misschien kun je er een combi van maken,bar en ???

Succes.
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Je zou een en ander demontabel kunnen maken. Die 2 zwarte blokken kun je dan aan de kant schuiven als decoratief element (planten er bovenop zoals op de foto?)

Als je het blad van de bar daar dan op een slimme manier tussen bevestigd kun je dat opbergen als je het niet gebruikt. Maximaal 2 meter lang maken en dan kun je het vast wel ergens kwijt.
Met een slimme verbinding krijg je dat stevig genoeg.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hou er rekning mee dat als je ook krukken neerzet om aan de bar te zitten men ook met hun voeten/schoenen tegen het.goud aanzitten met als gevolg dat het lelijk wordtdemontabel zou ik zoeken zoals een poppenkast in elkaar steekt, alleen wat degelijkerAls je de achterwand stevig genoeg hebt kun je er flessen met non-drips aan ophangen
 

Bjorn123

Nieuw lid
21 okt 2014
4
0
Bedankt voor de reacties!

De zwarte blokken zijn inderdaad los van de bar. Weet iemand trouwens of deze een naam hebben? Ik heb gegoogled op zwarte blokken, standaards etc, maar daar kom je niet ver mee! Misschien zijn deze blokken ook ergens te koop voor een klein prijsje namelijk....

Wat betreft de bar, dat gouden midden gedeelte kan je wegdenken. Wordt denk gewoon hout met een aluminium plaatje tegen voetafdrukken. Gaat verder puur om de vorm/opzet van de bar. Ben van plan wel een apart serveergedeelte (125 cm) en werkgedeelte (110 cm), zoals ook een klein beetje op de foto te zien is.
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
De blokken zijn in principe gewoon zuilen. Ik maak veel zuilen van MDF voor mensen, op maat.
Zoiets is zeker mogelijk. Zoek maar eens op MDF zuilen op Mp.
 

Bjorn123

Nieuw lid
21 okt 2014
4
0
Thanks Dave, zijn inderdaad MDF zuilen. Kan je genoeg op vinden op mp, maar wil ze denk toch nieuw kopen of maken :)
Zat nog even te twijfelen over de maten... aan de foto's te zien is dat ongeveer 50x50x140cm (lxbxh) ?

Wat betreft de bar zal ik tzt wat foto's/vorderingen plaatsen
 

Zjerardo

Actieve deelnemer
10 mrt 2014
48
0
Heel mooie bar! Zou er zo aan willen plaats nemen!

Heb een keertje achter een gelijkaardige bar gewerkt en de zuilen werden gebruikt als kasten, eentje voor flessen lekkers en de andere bevatte een ijsmachine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.