Stofmasker

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb die en het is een zeer goed stofmasker, er komt totaal niets door ook al sta je in een wolk van stof of oplosmiddelen. Ik heb deze versie eens genomen toen ik daar kleding bestelde, daar zit een fijnstoffilter op en een een patroon voor gassen en dampen.
Daarvoor had ik deze van 3m maar die was versleten en minder comfortabel om lang te dragen.

Al gebruik ik maskers alleen wanneer er echt niets anders op zit, bij het schuren moet je echt beter het stof met een stofzuiger opvangen indien je machinaal schuurt.
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
ik heb de 7500 serie ervan en ben daar zeer tevreden over . je vergeet bijna dat je die op hebt
voor te schuren heb je de stoffilters nodig best p2 of 3 de versies met aktieve kool zijn voor het filteren van dampen en gassen
maar die verzadigen en die kan je niet zolang gebruiken
 

Catharsium

Nieuw lid
11 okt 2013
14
0
Almere
Ik heb zelf inderdaad ook de 3M 7500 met daarbij 2138 Stoffilter P3 koolfilters. Bovenstaande ervaringen kan ik bevestigen; hij zit uitstekend en heb niet het idee dat er stof door de filters heen komt. Ikzelf ben voor de Large versie gegaan.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Heeft er iemand ervaring met de 3M 4255 stofmasker? (http://www.stofmasker-shop.nl/3m-stofmasker-4255-ffa2p3d.html). Ik ben aan het overwegen om ook een stofmasker te kopen. Maar ik ga hem niet zo vaak gebruiken. Deze is ongeveer de helft van de prijs van een 7500 met filter. Dus zou dit een goed alternatief zijn?

Die had ik voor de 7500, vergeleken met een gewoon papieren stofmasker is het de top. Maar beschermd enkel tegen gewoon stof en het is een wegwerp masker geloof ik.
Daarom begaven de riemen het na enkele jaren bij mij, ook was hij niet zo comfortabel als de 7500 en er liep water uit als ik hem lang op had.
De 7500 is duurzamer gemaakt, op termijn dus een betere investering. je moet zelf uitmaken of je aan de 4255 genoeg hebt. Als je er één wil die ook beschermd tegen dampen of gassen bij het lakken e.d dan ga je beter naar de 7500.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Die had ik voor de 7500, vergeleken met een gewoon papieren stofmasker is het de top. Maar beschermd enkel tegen gewoon stof en het is een wegwerp masker geloof ik.
Daarom begaven de riemen het na enkele jaren bij mij, ook was hij niet zo comfortabel als de 7500 en er liep water uit als ik hem lang op had.
De 7500 is duurzamer gemaakt, op termijn dus een betere investering. je moet zelf uitmaken of je aan de 4255 genoeg hebt. Als je er één wil die ook beschermd tegen dampen of gassen bij het lakken e.d dan ga je beter naar de 7500.

Welke filters gebruikt je en wat is je ervaring met hoelang ze meegaan?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.