Metabo ts254 of Makita 2704X

ruud84

Nieuw lid
15 okt 2014
1
0
Goedemiddag medeklussers!

Ik ben sinds enige tijd fanatiek bezig met diverse houtsoorten(mdf/multiplex/steigerhout/enz...). Ik maak voornamelijk meubels en radiatorbekledingen.
Voorheen liet ik alles bij de bouwmarkt zagen maar ben dit best zat! Nu dus al enige tijd aan het kijken voor een goede tafelcirkelzaag...
Na veel zoeken en lezen op inet ben ik bij de Makita 2704 en de metabo ts254 uit gekomen. Echter heb ik niet heel veel opbergruimte thuis dus neig ik meer naar de compactere metabo.
Probleem is alleen dat deze nog vrij prijzig is aangezien ik de makita nieuw voor €680,- kan krijgen (incl onderstel)...
Wat adviseren jullie mij!? Ook andere suggesties zijn welkom!

Gr Ruud
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
De metabo heeft al een ingebouwd onderstel dus die hoef je er niet bij te kopen.
ik kon hem voor € 789,- vinden.
er staat een uitgebreide revieuw van in de revieuw sectie van het forum.
 

Catharsium

Nieuw lid
11 okt 2013
14
0
Almere
Ik heb geen praktische ervaring met de Makita, maar wat betreft specificaties en ook afbeeldingen komt deze sterk overeen met de Metabo. Wel zit er een verschil in vermogen (1650 Watt voor de Makita, 2000 Watt voor de Metabo), maar wellicht dat dat in de praktijk niet merkbaar is. De Makita lijkt dado bladen te ondersteunen, bij de Metabo heb ik dat eigenlijk nooit bekeken omdat ik voor aanschaf toch al besloten had dat ik deze met een gewoon blad wil maken, maar misschien is dat een belangrijk punt voor jezelf.

Ook qua (opberg)afmetingen zijn beide alternatieven vergelijkbaar. De Metabo zal uitgeklapt iets meer ruimte in beslag nemen doordat de poten onder een hoek staan; voor mijzelf was dit juist een plus punt in de afweging m.b.t. stabiliteit. Ingeklapt zal de Metabo wat minder ruimte gebruiken.

Ik denk dat geen van beide een miskoop voor je gebruiksdoel zal zijn, maar wellicht dat enkele details belangrijk voor je zijn (of het prijsverschil van ruim 100 euro).
 

Fr@nk1982

Nieuw lid
21 dec 2012
2
0
Met hardhoutsoorten ga je het vermogen missen maar met plaatwerk en naaldhout niet zo denk ik. In de USA verkopen ze veel zagen op 110v met een motor van 10 tot 12A. Die voldoen voor t meeste plaatwerk en cls'en ook.

Ik denk dat je t vermogen pas merkt als je dikke stukken eik of beuk zaagt. En heb je de lichtere zaag dan moet je de andere gewoon niet proberen ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.