Stofafzuiging Metabo SPA1101 - aansluiten ?

bouwkunde

Nieuw lid
15 okt 2014
1
0
Hey,

Ik ben volop bezig om mijn werkplaats in te richten en heb een Metabo stofafzuiging type SPA 1101 op de kop kunnen tikken.
Deze is enkel uitgerust met een flexibele darm met dia. 100mm.

Ik beschik over een afkortzaag met een aansluiting voor stofzuiger (diam. 44mm)

Hoe sluit ik de metabo stofafzuiging nu het best aan. Met de flexibele darm van 100mm tot aan de zaagmachine en daar met behulp van adapter naar diameter 44mm gaan ?
OF
Vanaan de Metabo stofafzuiging onmiddelijk met kleine stofzuigdarm dia45mm naar de zaagmachine gaan. Dus koppeling (van 100mm naar 44mm) rechstreeks op de afzuigingmachine plaatsen.

Of maakt dit niet veel uit ?

Tevens heb ik een Multi-adapter Metabo Multi. Deze plastieken adapter past op de Metabo SPA 1101 en dient om van diameter 100mm naar 44 mm te gaan en ik merk dat op deze plastieken adapter "uitduwvakjes zijn ? Op het hele internet vindt ik hierover niets.
Iemand meer info over deze "uitduwvakjes" ?

Sorry, maar ben dus een beginner op gebied van stofafzuiging ;-)

Alvast bedankt voor de hulp !!

Fijne avond
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
met dunne slangen werken met dat type afzuiger, gaat niet.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Wat je wel kan doen is de buis opsplitsen in 40 en 80 (?) de tweede grotere buis komt dan als extra achter de zaag
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.