PDA

Bekijk Volledige Versie : walnotenhout 38x38 mm en pruimenhout 48x48

rickkoorman
21-02-10, 07:49
hallo vrienden van het forum,

ik heb weer eens meer hout gekocht dan ik kan verwerken. er liggen hier heeeel veel walnotenbalkjes van 38x38 mm met een lengte van gemiddeld 400mm. tevens ligt er een partij pruimenhout , balkjes van 48x48 ongeveer,wel allemaal korte lengte's. tussen de 200 en 300 mm.
partij staat ook op marktplaats!! richtprijs is 2,50 per stuk. natuurlijk andere prijs bij grote afname's.

groetjes vanuit een volle zolder met hout

rick

Wilco Flier
22-02-10, 23:08
Hallo Rick,

Ik heb opzich wel belang bij een paar balkjes. Misschien is het leuk om te ruilen? Ik heb nog een stammetje berken met slaap liggen. Ik houdt er niet van, maar smaken verschillen.
Hieronder alvast een voorproefje:
http://www.houtdraaierbezemer.nl/PA280022%20Schaal%20met%20deksel.jpg

Ik hoor wel van je of je belangstelling hebt.

rickkoorman
23-02-10, 09:29
wilco

goed plan om te ruilen. zal ik eens langskomen bij je in de werkplaats? anders kan je natuurlijk ook hier eens komen kijken??

rick

rickkoorman
27-02-10, 18:06
beste wilco

dat was een leuk bezoek aan je werkplaats! mooie draaibank! nu nog langzaam maar zeker meer ruimte inpikken om je werkplek uit te breiden, ahahaha! het stuk berk heb ik direct voorgedraaid en dat ligt nu te drogen. inderdaad erg moeilijk om te draaien maar we komen daar vast wel uit. mocht je toe zijn aan de schaakstukken stuur dan even een mailtje !!

andere forumleden, ruilen kan een hele goede overeenkomst zijn. wie wil er evt nog meer ruilen? ben bv nog op zoek naar goudenregen.

rick

Athanor
28-02-10, 11:07
Hallo Rick,

Je kunt ook Jaap van Leersum van Inlands Hout eens bellen of hij nog goudenregen heeft. Hij heeft veel soorten op voorraad gelegd in voor houtdraaiers courante maten.
http://www.inlands-hout.nl
succes!
Fons

GvdW51
28-02-10, 13:19
Hoi Rick

Wat voor gemiddelde afmetingen gebruiken jullie bij draaiwerk :?:
Ik heb afgelopen zomer een gouderegen gerooid met een onderstam met wortelstok van ▒ 20cm doorsnede.
Het onderstuk (voor kachelhout :( )heb ik er nog liggen.

m.v.g. Geurt

--------------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer--------------

rickkoorman
28-02-10, 14:43
diameters maakt voor mij niet uit. werkelijk alles is bruikbaar. een voorbeeld is een eiken stam met doorsnede van 60 cm tot aan een paar takken haagbeuk van 5 cm. alles valt te verwerken. goudenregen lijkt me helemaal fantastisch! waar in ons mooie landje ligt dit fijne hout?

rickkoorman
28-02-10, 14:45
fons

goede tip, prijzen zijn ook redelijk. ga daar binnenkort maar eens kijken!!
rick

rickkoorman
20-03-10, 20:24
hallo forumvrienden,

iemand nog belangstelling voor de walnootbalkjes??? er liggen er nog een kleine 3000. kleine hoeveelheden ook mogelijk natuurlijk.

groeten uit zwolle

rick

rickkoorman
28-03-10, 07:03
pruimenhout is helaas op, walnotenbalkjes liggen er nog wel

Tjeerd
28-03-10, 13:19
.... goudenregen lijkt me helemaal fantastisch! waar in ons mooie landje ligt dit fijne hout?
Helaas Rick, vaak ligt het bij particulieren gewoon tussen het gezaagde brandhout.
Dus daarom in je kennissenkring vertellen dat je dat hout kunt gebruiken. Soms leveren de kapvergunningen in het plaatselijke "sufferdje" nog wat op. Of kijk leg eens contact met de plaatselijke plantsoenendienst. Die hebben dikwijls mooi spul liggen dat je zo mag meenemen (of tegen brandhoutprijs).
Ik breng soms wat gouden regen mee van mijn jaarlijkse bergwandeltochten in Noord ItaliŰ.
Daar ligt het tussen het brandhout bij berghutten. Als ik er iets moois tussen zie gaat het wel mee (in de rugzak).

janvandijk
28-03-10, 13:23
Wat een fijn bericht, het blijkt dat ik niet de enige ben die stukken hout mee neemt van vakantie als souvenir 8-)

rickkoorman
28-03-10, 15:35
goudenregen?brandhout? oeiiiii dat is wel erg chique kacheltje branden!!

GvdW51
29-03-10, 13:15
Hallo

Gered van kachelhout,twee stukken goudiep ě 100mm en ▒ 800/1000 mm.lang,een onderstam van een `blauweregen` ě 150mm en 1500mm.lang.
Gratis af te halen

m.v.g.Geurt

-----------niemand is onbekwamer dan een timmerman zonder hamer-----------

rickkoorman
29-03-10, 15:35
beste geurt,

renkum is voor mij tever weg, misschien iemand anders???

rick

Tjeerd
29-03-10, 18:43
Wat een fijn bericht, het blijkt dat ik niet de enige ben die stukken hout mee neemt van vakantie als souvenir 8-)
Ja Jan, zo heb ik uit Zuid Frankrijk in een dorpje bij een houtboer een paar stukken notenhout gekocht als souvenir. Dat vond die man prachtig. Hij struinde heel zijn houtopslag voor me af om een paar leuke planken te vinden. Bij ons vakantiehuisje heb ik ze daarna ingekort (zie foto) om ze met de bagage mee naar huis te krijgen.
Zo kocht ik in ItaliŰ bij de houthandel Ferrari (nee niet die van de auto's) een paar mooie stukken olijfhout.
Kortom prachtig om, wanneer je in het buitenland bent eens niet alleen bij de wijn- maar ook eens bij de houtboer langs te gaan.

Attached files http://woodworking.nl/upload/attachments/10700=2350-Handenvierkant02LR25.jpg (http://woodworking.nl/upload/attachments/10700=2350-Handenvierkant02LR25.jpg)

rickkoorman
09-04-10, 16:48
hallo medehoutbewerkers,

heeft iemand nog interesse om wat walnoot te ruilen tegen ander hout? kopen kan ook maar ruilen is wel net zo leuk!!

m vr gr

rick

houtenhart
26-04-10, 21:01
kan je eens een foto van 1 zo een walnoten balkje laten zien,en wat voor een achterlijke partij heb jij opgekocht man man :D hahaha geweldig ,rick je bent echt humor :P groeten van de man met de groene mutss.

rickkoorman
27-04-10, 17:56
ha groene muts!! als je op marktplaats kijkt vind je wel een foto bij mijn advertentie
staat onder amerikaans notenhout

rick

rickkoorman
09-06-10, 17:48
hallo daar ben ik weer. de verkoop van de noten balkjes gaat goed. laatste 1 x 250 stuks en 1 x 360 stuks. er ligt echter nog genoeg. verkoop is mogelijk en voor ruilen sta ik ook open.

ruilen is wel 1 van de leukste optie's

rick