Snappy bits voor Festool Centrotec

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
In America heeft Snappy, bekend van de 1/4" bits en boren, een aantal bits/boren welke geschikt zijn voor het Centrotec systeem van Festool.
Ik heb Trend UK benaderd (distributeur van Snappy in Europa) of deze ook in Europa worden verkocht.
Het antwoord was nee, maar ze zijn bereid enkele sets naar Europa te halen.

Zijn anderen forumleden misschien ook geïnteresseerd? Misschien kunnen we dan meerdere sets bestellen bij Trend.
Op onderstaande foto's is te zien om welke bits/boren het gaat.

Zoals bekend heeft het Centrotec systeem van Festool vele voordelen en waarschijnlijk voor sommigen ook nadelen.
Maar de range van Festool is tot op heden beperkt en wordt niet uitgebreid.
Ondanks dat ik al jaren geleden een verzoek bij Festool Duitsland heb ingediend om de meerdere Centrotec bits & boren.
Kijk maar eens op de site van Snappy welke assortiment bits/boren zij hebben: http://www.snappytools.com/products/
Ook Trend heeft een uitgebreid assortiment: http://www.trend-uk.com/en/IS/productgroup/325/trend_snappy.html

Ik heb zelf bij enkele van mijn bits/boren de hoeken van de 1/4" schacht afgerond en voorzien van een groef op de juiste plaats.
Echter bij veel bits/boren kan dat niet omdat de schacht domweg te kort is en de groef te laag zit.
154289.jpg
154290.jpg
158797.jpg
 
Laatst bewerkt:

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
In America heeft Snappy, bekend van de 1/4" bits en boren, een aantal bits/boren welke geschikt zijn voor het Centrotec systeem van Festool.
Ik heb Trend UK benaderd (distributeur van Snappy in Europa) of deze ook in Europa worden verkocht.
Het antwoord was nee, maar ze zijn bereid enkele sets naar Europa te halen.

Zijn anderen forumleden misschien ook geïnteresseerd? Misschien kunnen we dan meerdere sets bestellen bij Trend.
Op onderstaande foto's is te zien om welke bits/boren het gaat.

Zoals bekend heeft het Centrotec systeem van Festool vele voordelen en waarschijnlijk voor sommigen ook nadelen.
Maar de range van Festool is tot op heden beperkt en wordt niet uitgebreid.
Ondanks dat ik al jaren geleden een verzoek bij Festool Duitsland heb ingediend om de meerdere Centrotec bits & boren.
Kijk maar eens op de site van Snappy welke assortiment bits/boren zij hebben: http://www.snappytools.com/products/
Ook Trend heeft een uitgebreid assortiment: http://www.trend-uk.com/en/IS/productgroup/325/trend_snappy.html

Ik heb zelf bij enkele van mijn bits/boren de hoeken van de 1/4" schacht afgerond en voorzien van een groef op de juiste plaats.
Echter bij veel bits/boren kan dat niet omdat de schacht domweg te kort is en de groef te laag zit.

Interesse heb ik wel, maar dat hangt wel af van wat het moet kosten. Heb je daar zicht op?
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
De middelste afgebeelde set kost in America alleen al $90 (±€70).
Niet goedkoop dus, maar misschien dat Trend ze wat goedkoper kan aanbieden.
Ik zal komende week van Trend wel een voorstel ontvangen.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
ik ben benieuwd! Op de site had ik het al proberen te vinden maar verder dan de plaatjes kwam ik niet helaas.

Ik vind het wel lastig vergelijken met Festool qua prijs en kwaliteit. Morgen Rens kijken wat ik daarover kan vinden.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ik heb een voorstel van Trend ontvangen.
De afgebeelde set kost me £73,50=€93 excl. verzending naar NL. Trend betaalt de verzending vanuit USA naar UK.
Ik denk dat ik deze set maar laat meenemen door een bevriende Engelse klusser die regelmatig naar USA vliegt en op de terugweg allerhande gereedschap meeneemt wat niet in Europa te krijgen is.
Kost me dan maar €71 excl. verzending UK-NL.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Da's voor mij ook niet grappig meer. Dan koop ik wel stukje bij beetje het van Festool.

Thnx in ieder geval voor de post!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.