Tijd om mij voor te stellen

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Reeds een hele tijd volg ik dit forum dagelijks! Ik heb er al enorm veel dingen geleerd, gezien, maar vooral vol bewondering gekeken naar de schone dingen die hier gedeeld worden. Ik was aangenaam verrast door de mengeling van meningen van vakmensen en mensen die hout bewerken als hobby. Ik vind het nu dan ook de tijd om mij even voor te stellen. Ik ben van februari 2014 gepensionneerd oud bediende van de Belgische Spoorwegen. Reeds als kind wou ik van houtbewerken mijn job maken, maar spijtig genoeg mocht ik dit niet . Mijn grote passie is echter gebleven, maar door gebrek aan tijd, verbouwingen aan ons huis en nog zoveel meer is er buiten het plaatsen van valse plafonds, parketvloeren, … nooit iets van geworden. Tot op de dag dat ik mij ingeschreven heb voor een cursus houtsnijden in een avondschool. Nu volg ik mijn derde jaar houtsnijden . Boeiend,leuk en ontspannend. Als ik aan een project bezig ben dan blijft de wereld stilstaan. Ik geniet dan van de geuren van het hout, het snijdend geluid van de beitel en het tevoorschijn komen van de schoonste houtnerven . Evenzeer kan ik echter genieten van het slijpen en wetten van beitels . Hoe prettig is het om aan een oude of beschadigde beitel een prachtig glanzende snede te kunnen zetten. Hieronder heb ik foto’s geplaatst van een paar van mijn “probeersels” . Ze zijn zeker en vast niet volmaakt maar ik ben toch blij dat ik dat toch al kan…
S7302850.jpgS7302853.jpgS7302856.jpgS7302859.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.