Makita 3600b, goede koop of......

Rickson

Nieuw lid
20 aug 2014
8
0
Hallo allen,

Ik heb recent deze bovenfrees voor weinig kunnen aanschaffen.
Het is een Makita 3600b, een oudje dus.

Hij was een lange tijd niet gebruikt, er zit geen speling in de as, loopt goed.
Ik heb liever oud maar kwaliteit dan nieuw en het is prul.

Wat kunnen jullie over deze machine melden?
ben benieuwd.... :)

Groet,
Rickson
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Ik ken de machine niet, maar met een makita koop je geen troep. Tenzij de machine al compleet versleten is, maar zo te lezen is dat niet het geval.
Zelf heb ik al bijna 10 jaar de goedkoopste frees machine van Makita en ondanks de beperkte opties (geen snelheidsregelaar bv) is het wel een krachtige en betrouwbare frees.

Gewoon proberen, en je ervaringen hier delen.
Met foto's en filmpjes. ;)

Grts, Raymond

Groeten, Raymond
 

Rickson

Nieuw lid
20 aug 2014
8
0
Heb inmiddels wat gefreesd, gaat als boter met 1300 Watt!
Alleen de diepte instelling is wat Spartaans maar als je het éénmaal door hebt dan is het geen probleem.
Lekker simpel, geen variabele toerental.....
Wat wel een nadeel is, vind ik, is de geluidsproductie. Die is nogal fors......


Maar voor wat ik ervoor betaald heb ben ik er erg tevreden mee. Hij voelt ook erg robuust aan, heb een aantal nieuwe machines in mijn handen gehad, die waren zeker een stuk lichter.... Hou wel van een machine waarvan je het gevoel krijgt dat je wat in je handen hebt.
En mocht ik hem onder een tafel willen monteren dan heb ik met de "oude" aan/uit schakelaar een voordeel t.o.v. de nieuwe wip schakelaar.


Dus erg tevreden over mijn aanschaf.


Groet,
Rickson
 
Laatst bewerkt:

Rickson

Nieuw lid
20 aug 2014
8
0
Inderdaad, heb vandaag nog een onderdeel besteld. Was nog gewoon makkelijk verkrijgbaar. :)
Top!

B.t.w. opname is standaard 12mm maar heb een verloopbus naar 8mm.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.