Logo persen in hout

dekker

Nieuw lid
30 jan 2012
8
0
Heeft er iemand ervaring met het persen van logo's of figuren in hout? ben benieuwd of het uberhaupt mogenlijk is..
Ik denk zelf dat ik met een stalen logo en een flinke pers wel een kans van slagen heb, maar hoor graag even van anderen.
Het zou gaan om een logo ter grote van een euromunt, in 3mm eiken

groeten
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
De vraag is vooral of je hout aan de andere kant ondersteund kan worden zonder daar beschadigingen achter te laten.

Ik ken mensen die brandstempels gebruiken, zodat er een zwarte afdruk in het hout ontstaat. Is dat wat?

Nadeel van eiken is dat het vrij grof is, natuurlijk.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Een logo persen gaat het beste in kops hout, zoals de schavenmerken op de kop van beuken houten schaven. Dat geeft het mooiste en strakste resultaat.
 

chris.nl

Nieuw lid
10 aug 2014
17
0
Een en ander valt of staat met het logo, de gewenste diepte, de kwaliteit van de stempel en natuurlijk het resultaat dat je voor ogen hebt. Op m'n werk ontwerp ik o.a. pers en stampgereedschappen voor stalen producten, waarbij we vaak ook een codering oid in moeten persen, dus heb wel eens met deze materie te maken, echter in staal ipv hout natuurlijk.


Geef eens wat meer details?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.