Folding Stool

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Aansluiten op een van de meubels die ik wil maken met wat lokalen jongeren hier in Afrika ben ik uit nieuwsgierigheid opzoek naar de ontwerper van volgend krukje.


household-solid-wood-folding-stool-hongfa-05-864.jpg


Ik weet dat hij heel veel gemaakt is door verschillende hobbyisten en meubelmakers (oa Steve Ramsey) En als je wat rondzoekt kom je hem meer tegen. Weet iemand überhaupt de 'officele' naam van dit krukje? Ik ken hem ook van vroeger (ca 10 jaar geleden) Wat betekend dat hij al wat ouder is dan het ontwerp doet vermoeden. Iemand die een idee heeft?
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Met die constructie zou het me niks verbazen als het ontwerp al meer dan honderd jaar oud is. Het lijkt een beetje op 'campaign furniture', het mobiele meubilair van legers.
 

houtaapje

Actieve deelnemer
21 sep 2014
26
0
Leiden
Ik heb dat model ook als mini krukje, ooit bij de kringloop gevonden. Ik kon er niks van een merkje of markering op vinden.
IMG_20141003_105547.jpgIMG_20141003_105534.jpgIMG_20141003_105455.jpg
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik weet dat ik hem heb gezien????????????????????????????????????
JAAAA in 2009 heeft mijn favoriete internet timmerman er een filmpje van geplaatst.
http://youtu.be/cWqoPBfUW6M
Dit was in de tijd dat er nog geen reclame op zijn site voorkwam. Wel leuk om weer terug te zien.

Lekker bezig, zie net dat jij er al naar verwees :(
 
Laatst bewerkt:

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Hmm, dat van die campaign furniture kan nog wel eens een interessante zijn. Bedankt in ieder geval voor de reacties.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit is toch wel een fraai klein werkstukje en ook reuze handig voor onderweg etc. Het filmpje van Hugo helpt me prima om te begrijpen hoe je dit kunt maken.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.