nieuwe zaag van dewalt met geleiderail

nieuws

Nieuw lid
18 jan 2008
10
0
Jarenlang was Festool marktleider met een fantastische invalzaag met geleiders in verschillende lengte's. Daar kon je eenvoudig alleen maar recht mee zagen en met het juiste zaagblad maak je een prachtige zaagsnede. Tot mijn verbazing kwam daar vorig jaar Makita met een wel bijna kopie van de Festool TS55 met een zeer gelijkende geleiderail. Nu zag ik dat ook DeWalt op hetzelfde spoor zit, met een zaag die ook op de nieuwe Nano Li-On technologie werkt. We kunnen niet wachten om deze 3 een keer tegelijk te testen!
Lees maar op http://www.dewalt.de/DWbrochureStorage/Q1_eBrochure_08/2/ebrochure.pdf
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
die duitse link werkt niet ,,, hier is de nl pagina van de zaag
klik op de kleine fotootjes om de rail te zien

http://www.dewalt.nl/powertools/productdetails/catno/DWS520K/

en hij stond in de laatste aktiefolder

gembred044.jpg
 
A

Athanor

Guest
Dat komt waarschijnlijk omdat ik een toevoeging gaf op een topic van meer dan een jaar oud...

Fons
 
A

Athanor

Guest
Vergelijkbare machine kost 429 Euro. Zonder BTW en geen geleiderail. Vaak zijn er ook aanbiedingen met geleiderail, moet je even googelen. Overigens is de DeWalt machien ook ex. BTW, denk ik.

Fons
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Vergeet de Spero kopie van de festool invalzaag niet.

Maar goed even alle gekheid op een stokje. een invalzaag is een invalzaag, die kan je in verschillende uitvoerinegn en maten verkrijgen. Festool heeft een 75mm invalzaag, dat is wel de grootste volgens mij qua invalzagen. Ieder merk heeft zijn eigen dingetjes op zo'n zaag zitten. Welke je kiest is een kwestie van budget en wensen. Een echt goede test om de verschillende types met elkaar te vergelijken bestaat niet. Ik weet in ieder geval dat de oude ATF invalzagen van festool prima functioneren en als je deze 2e hands op de kop kan tikken ben je het goedkoopst uit...
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
electrisch handgereedschap zal ik niet snel tweedehands kopen,,,, behalve als ik weet van wie

wat van de dewalt wel fijn is, is dat je de rail tweezijdig kan gebruiken
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Hallo

Ik heb geen ervaring met de Dewalt invalzaag(Dewalt kennende ,is altijd net iets grover dan Festo em mafell)Ik heb jaren met de Festo TS 55Q-FS gewerkt.Top gereedschap.Ik heb me zelf een Makita invalzaag aangeschaft(€325 incl.)De zaag is wel wat zwaarder, het voorrits systeem is ideaal .Mooi glad werk aan beide zijde van het materiaal! Verder zijn de overige resultaten gelijk aan de Festo.Zakelijk werk in ook nog met een Mafell,heel fijn gereedschap maar vet aan de prijs ten opzichte van andere merken.Er zijn genoeg nette tweedehands zagen te koop ,zeker de moeite waard om rond te kijken (markplaats :idea: )
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
Ik kan de btw verrekenen en de machine als kosten opvoeren,, dus als ik tweedehands koop moet er al een groot verschil zijn in prijs om interessant te zijn

als je geen btw af kan trekken is dat een stuk beter

en ik moet aan service denken, bij mijn leverancier kan ik een machine in bruikleen gebruiken
in geval van reparatie(alleen bij door hem geleverde machines)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.