kleine rechte freeskop

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
hallo,

Dia. 100mm (as 30mm) is dat zowat het kleinste op de markt ? Ik wil nl. een inrichting maken waardoor het (kleine) werkstuk draait om z'n lengte as bij het verschuiven op de tafel (ik moet een scheluw vlak crëeren) en hiervoor zou ik een zo klein mogelijke freesdiameter willen hebben.

thx !
 
A

Athanor

Guest
Felder heeft er een van 80mm doorsnede. Is wel z'n beetje de kleinste doorsnede voor spilfrezen denk ik. Je klusje lijkt me toch wel enig risico in zich te hebben:rolleyes:


Fons
 

XXL66

Actieve deelnemer
5 mrt 2009
163
5
Ja, ik wil het alleen proberen als het veilig kan verlopen, een oplossing is indd een bovenfreesje en dan een vierde as op m'n router. Misschien de beste en veiligste oplossing, maar natuurlijk ook de duurste...
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik ging het juist zeggen van Felder, ik heb die omdat ik vaak strakke vormen moet kopiëren, werkt uitstekend met zeer weinig weerstand en een gladde afwerking, ook tegendraads.
Zie wel of je genoeg as lengte hebt, op de Hammer past die maar net, zeker als er nog een lager bij moet.

Kan je niet aan hetzelfde resultaat komen met een draagbare schaafmachine? Als je aan één kant een zeer scherpe driehoek als rail gebruik, dan zou de schaaf dan geleidelijk schuiner gaan werken.
 
Laatst bewerkt:

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
festool heeft nog een freeskop in hun gamma voor een 12mm spantang bovenfrees (alleen in tafel te gebruiken). Diameter van de kop is 50mm en 30mm hoog. echter scheluw niet echt in te zetten tenzij je een freestafel hebt waarin je een bovenfrees kan kantelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.