Wie weet welke houtsoort dit is en heeft advies voor goed gereedschap?

Els

Nieuw lid
24 sep 2014
3
0
image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Het is zacht hout en licht van gewicht. Het heeft 40 jaar droog gelegen. Bij het verwijderen van de losse gedeeltes in het hout hoor je een piepend-kurk-achting geluid. De lossen gedeeltes voelen ook enigszins aan als kurk.

Alvast bedankt voor je reactie.
Fijne dag!

met vriendelijke groetjes,

Els
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Mooie stukken, het is duidelijk een stronk/wortelstuk. Maar wat voorn soort hout geen idee, takken laat staan bladeren zullen er niet meer zijn na 40 jaar:p

Je vraagt in je titel ook naar advies voor gereedschap. Neem aan voor deze stronken te bewerken? Dat is namelijk nogal afhankelijk van wat je wil...
Sculpteerbeitels/gutsen, anderen gaan er met een kettingzaag aan, ook heb je arbortech/proxxon frezen/raspen, of je maakt ze wat schoon en zet ze ergens neer.
 

Els

Nieuw lid
24 sep 2014
3
0
Hoi Robbert,

Dankjewel voor je reactie.
Ik ga eens Google-en op de namen die je hebt doorgegeven van de soorten gereedschap.

Heb jij een idee wat de waarde is van het soort wortel-hout op de foto's?

Ik denk zelf dat het van een wilgen boom afkomstig is.

Fijne avond!

Groetjes,

Els
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
De waarde is volgens mij wat een gek ervoor geeft. Je zou kunnen kijken wat ze in de woonwinkels er voor vragen.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Waarde jah, persoonlijk wat mij betreft 0 euro, tis een mooi stuk hout daar niet van. Leuk voor in de tuin of terras ofzo, of als half fabrikaat voor een maffe tafel ofzo. Ik zou het niet snel kópen, maar ik zou ook niet verbaast zijn als tuincentra er een prijskaartje aan hangen. En hoe duurder het is, hoe mooier hij wordt...
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Toffe stukken hout !! Dit is er eentje in de categorie "wat de gek ervoor geeft" ....

Houtsoort ? Echt geen idee....

De echte waarde zal pas komen wanneer het wordt toegepast in een werkstuk.
 

SteigerhoutWereld

Nieuw lid
1 sep 2014
12
0
Wanneer het bewerkt is zal het vast een waarde hebben voor brocante winkels ofzo. Je staat soms verstelt wat mensen er nog voor betalen. Dus wie weet met een beetje geluk... Geen idee wat voor een hout dit is, komt het uit Nederland?

Gr. Sander Meijers
www.steigerhoutwereld.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.