houten klokken

demooiste

Actieve deelnemer
13 feb 2010
44
0
Wie weeet waar ik ergens bouwtekeningen van houten klokken kan krijgen
En dan bedoel ik ,alle raderen van hout
 

tuoh

Oud hout
Google is je beste vriend, en het internet is een onuitputtelijke bron van wijsheid :lol:
Vermoedelijk zal er wel betaling gevraagd worden voor gedetailleerde bouwplannen, niemand werkt graag voor noppes.

Mvg,

André
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@demooiste (hoe heet je eigenlijk echt?) ik wil het je nog wel iets makkerlijke maken, maar je moet echt zelf klikken op deze link: http://www.wooden-gear-clocks.com/plan_description.htm

Doe mij een plezier en lees deze ook nog even http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=8&t=713&start=0

het gaat over een ferme discussie n.a.v. de antwoorden die je hier en daar achterlaat. Je hebt in korte tijd nogal wat vragen op het forum gezet en aan de antwoorden te zien zijn je collega forumleden flink voor je aan het zoeken gegaan.
Ik ben wel benieuwd wat je aan houtbewerking doet en wat je zoal al gemaakt hebt.

jaap
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
jaap zei:
@demooiste (hoe heet je eigenlijk echt?) ............
......................n je collega forumleden flink voor je aan het zoeken gegaan.
Ik ben wel benieuwd wat je aan houtbewerking doet en wat je zoal al gemaakt hebt.
jaap
Ik sluit mij bij Jaap aan, ik ben ook heel nieuwsgierig. Laat eens wat fotootjes van werkstukken zien, of ben je materiaal aan het verzamelen voor het schrijven van een boek?
Het voordeel van dit soort vragen is dat er bijzondere vragen opgelost worden waar anderen ook wat aan hebben.
 

demooiste

Actieve deelnemer
13 feb 2010
44
0
Mijn naam is Marinus Jansen
Ik ben 40 jaar timmerman geweest en nu ben ik 100 procent afgekeurd ,onder andere voor hard en spierklachten ,en een milde soort van Autisme genaamd PDD.NOS
maar de liefde voor houtbewerken is gebleven
nu wil ik mij toeleggen op andere vormen van houtbewerken
Bijvoorbeeld ,houten klokken maken ,dat intrigeerd mij
verder wil ik nog houtdraaien
Verdere hobby,s
Mijn camper waarin veel meubelwerk zit oa ronde houten ramen
Een andere hobby voortvloeiend uit de camperhobby , meubels repareren en opnieuw bekleden met b.v. leer
Zo heb ik de stoelen opnieuw bekleed met leer en koeienhuid
Verder ben ik af en toe bezig met glas in lood,en alweer in mijn camper heb ik enige glas&lood ramen gemaakt
En aan de achterkant van de camper komt een uitbouw van hout en polyester
,met daarin een houten ovalen tuimelraam
Ik hoop hiermee jullie nieuwsgierigheid bevredigt te hebben
 

Hairy Otter

Nieuw lid
2 mrt 2011
1
0
Hallo,
op onderstaande site staan een aantal klokken met houten binnenwerk. De plannen zijn gratis te downloaden. De site is weliswaar in het engels, maar de tekeningen verklaren alls.
http://www.woodenclocks.co.uk/

met vriedenlijke groet, Hairy Otter
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.