welke zaagmachine?

rsdesign

Nieuw lid
28 aug 2014
2
0
hoi ik ben op zoek naar een goede zaagmachine, om figuren uit te zagen. kun je naast een figuurzaag, ook een lintzaag hiervoor gebruiken?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Dat kan prima. Er worden er ook op ons forum regelmatig goede lintzagen aangeboden. Bedenk wel dat de keuze van het zaag lint heel belangrijk is. Gebruik de zoekfunctie. Zoek op tuffsaws. We hebben zelfs een forum lid dat oude lintzagen reviseert. O peatey als ik het goed heb.
 
Laatst bewerkt:

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Idd, als de figuren niet (erg) klein zijn kan dat op een lintzaag, anders wordt het toch een figuurzaag..
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Midden in dingen uitzagen kan niet met een lintzaag, je moet altijd aan de buitenkant ergens beginnen. Met een figuurzaag of decoupeerzaag kan dat wel.
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Je kunt ook een decoupeerzaag ondersteboven onder een tafel met een gaatje erin hangen.
 

rsdesign

Nieuw lid
28 aug 2014
2
0
ok bedankt jongens. het toeval wil dat ik nu beide machines in mijn bezit heb. figuurzaag is inderdaad makkelijker voor al dat gepriegel. toch heb ik nu ook heel veel plezier van mijn lintzaag, omdat ik bij de wat grotere werkstukken veel meer vrijheid heb.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.