Table saw fence, where can I buy one?

Geppetto

Actieve deelnemer
18 mrt 2014
31
0
Hello,

I have a Bosch contractor table saw for which I intentend to build a support around to increase rip capacity.
The important part is that I build a new fence system.
I think I can build the rail myself, but the fence I would like to buy it.

Where I bouth the table saw, they do not sell the bigger type fences like a Biesemeyer Fence,
Is there a place I can get one in the Netherlands?

Thanks
Nic
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Try incra or kregg on the www. The incra ones you can order www.gereedschappro.nl
For others try baptist in arnhem
 
Laatst bewerkt:

Bart B.

Actieve deelnemer
18 aug 2014
48
1
Ik ben ook rond aan het kijken op het www, maar ik vind hier in Nederland niks. Alleen de incra, maar daar betaal je dan gelijk een astronomisch bedrag voor.
Heeft iemand hier een betaalbaar alternatief?

I'm also looking for an nice fence system, t-style like, on the web, but I can't find one here in the Netherlands. Only the incra ones, but they are insanely high priced.
Does any one have a better idea?
 

Bart B.

Actieve deelnemer
18 aug 2014
48
1
Die had ik al gevonden en ziet er inderdaad goed uit, alleen is hij een beetje aan de kleine kant.
Ik bedoel zo één, alleen dan met een rail van pak em beet 1,5 a 2 m en een grotere en langere fence / aanslag.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Die had ik al gevonden en ziet er inderdaad goed uit, alleen is hij een beetje aan de kleine kant.
Ik bedoel zo één, alleen dan met een rail van pak em beet 1,5 a 2 m en een grotere en langere fence / aanslag.


Een rail van 2 meter? dan ga je planken van meer dan 4 meter doorzagen?
80cm is meer dan ruim genoeg aan de rechterkant van uw zaag. Voor een langere rail, zal je, vrees ik, zelf een aanslag in elkaar moeten knutselen.


En je fence hoeft niet langer te zijn dan tot de helft van je zaagblad.
 

Bart B.

Actieve deelnemer
18 aug 2014
48
1

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.