Lijmstandaard

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Weet niet meer of ik het hier al had gezien , maar wilde dit al langer maken .
Een standaard waar de lijmpot in staat . Wilde dit en keer van eiken maken .
In elkaar gelijmd met aangepaste Lamello`s ( smaller gemaakt ) en de aanstoot ondieper gezet .
Alleen het vastklemmen van de schuine latjes lukte niet helemaal .
Groeten Willem
Lijmstandaard 1.jpglijmstandaard 2.jpgLijmstandaard 3.jpgLijmstandaard 4.jpg
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Leuk, staat de achterwand iets uit de haak?

Ik denk dat hij recht blijft doordat het gat voor de dop naar buiten toe staat, zo leunt de pot naar achter tegen de steun.

Goed gevonden die houder, je bent zo ook verplicht de dop bij te houden en niet te verliezen :p
Het kan ook dat er zo geen gedroogde lijm in de dop zich meer gaat opstapelen totdat die verstopt.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik zou iets verzinnen dat de dop (tijdens het werk) juist weggelaten kan worden.

Ik heb potten met een afgevlakte zijkant. Op z'n kop zetten is dan alleen nodig voor het laatste beetje.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Bedankt voor de reakties . De achterkant staat bewust uit de haak om omvallen te voorkomen . De doppen zitten ook uit het midden , vandaar het gat ook .
Je hoeft bij een halflege pot niet te wachten tot je lijm er uit komt , en als er een vel op komt zit dat aan de onderkant .
Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.