Kopshouten snijplank uit esdoorn, padoek en purperhart

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een fijn gesprek gehad met een meubelmaker aan wie ik wel eens hout mag leveren. Hij vroeg mij of ik niet wat snijplanken voor hem kon maken die hij mee kan nemen naar beurzen....Nou....dat vind ik altijd wel tof.... Naast een reeks "langshouten" snijplanken maak ik ook wat kopshouten planken...

20140915_152956.jpg

Hier een verlijmd paneel....dikte ongeveer 15mm....meer kan ik niet halen uit de restanten hout die ik gebruik voor deze snijplank

20140915_153250.jpg

Stroken gezaagd van 28mm breed

20140915_153338.jpg

De 2e,4e,6e enz...allemaal gedraaid.

20140915_153450.jpg

En toen allemaal op hun kant gezet zodat het kopshout naar boven wijst...Helaas was de tijd toen op en moest ik mij haasten naar het schoolplein....Jaja....t leven van een parttime huispapa is niet makkelijk...hahaha

Denk dat ik morgen alles verlijm...heb de stukken al wel in de lijmklemmen gezet....dit om eventuele werking van het hout tegen te gaan...

Het plan is om er nog 2 stroken resthout tegen aan te plakken....De kopshouten snijplank ga ik eerst vlakken op de vlakbank en daarna op dikte brengen met de vandiktebank........ Wanneer je er dan geen stroken aan vast plakt dan knallen er allemaal stukken hout af....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@roeland : Kopshout schaaft niet erg lekker.....:D Dat zie ik niet gebeuren....Vind het leuk om te zien dat mensen hier plezier aan beleven maar helaas kan mij dat niet bekoren....Met 2 minuten heb ik alles vlak en op dikte....:D

Ik hoop een netto dikte over te houden van 25mm....tenminste...dat staat op mijn ontwerpje bij deze latjes.....
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Bij me vorige werkgever hadden ze zo'n brede vlakbandschuurmachine,dat biedt dan toch wel de uitkomst met bijvoorbeeld kopshout.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
Wel een maffe meubelmaker eigenlijk, je zou zeggen dattie dat zelf doet :p

Nu zijn snijplanken bij Rick in goede handen maar toch
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.