PDA

Bekijk Volledige Versie : Kopshouten snijplank uit esdoorn, padoek en purperhart

rickkoorman
15-09-14, 18:10
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik een fijn gesprek gehad met een meubelmaker aan wie ik wel eens hout mag leveren. Hij vroeg mij of ik niet wat snijplanken voor hem kon maken die hij mee kan nemen naar beurzen....Nou....dat vind ik altijd wel tof.... Naast een reeks "langshouten" snijplanken maak ik ook wat kopshouten planken...

20083

Hier een verlijmd paneel....dikte ongeveer 15mm....meer kan ik niet halen uit de restanten hout die ik gebruik voor deze snijplank

20084

Stroken gezaagd van 28mm breed

20085

De 2e,4e,6e enz...allemaal gedraaid.

20086

En toen allemaal op hun kant gezet zodat het kopshout naar boven wijst...Helaas was de tijd toen op en moest ik mij haasten naar het schoolplein....Jaja....t leven van een parttime huispapa is niet makkelijk...hahaha

Denk dat ik morgen alles verlijm...heb de stukken al wel in de lijmklemmen gezet....dit om eventuele werking van het hout tegen te gaan...

Het plan is om er nog 2 stroken resthout tegen aan te plakken....De kopshouten snijplank ga ik eerst vlakken op de vlakbank en daarna op dikte brengen met de vandiktebank........ Wanneer je er dan geen stroken aan vast plakt dan knallen er allemaal stukken hout af....

Roeland
15-09-14, 18:32
Wanneer je er dan geen stroken aan vast plakt dan knallen er allemaal stukken hout af....Rick, daar heb je geen last van als je ze met het handje schaaft, gaat best snel!:)

gr. Roeland

ps leuke plankjes!

meron
15-09-14, 19:31
parttime pappa, parttime met hout spelen... wat een leven...

ps leuke plank!

Toxiq
15-09-14, 19:55
Hoe dik wordt dat nadat je de boel geschaafd hebt ?

Wim Kluck
15-09-14, 20:21
Toxiq als het tegen zit kopsfineer:o:p

Toxiq
15-09-14, 20:52
Wel makkelijk met opsturen, kan Rick ze gewoon oprollen :D

Wim Kluck
15-09-14, 22:28
Elk nadeel heb zijn voordeel. (Geleend van nr 14)

matrex-online
16-09-14, 00:49
ziet er netjes uit!

rickkoorman
16-09-14, 05:58
@roeland : Kopshout schaaft niet erg lekker.....:D Dat zie ik niet gebeuren....Vind het leuk om te zien dat mensen hier plezier aan beleven maar helaas kan mij dat niet bekoren....Met 2 minuten heb ik alles vlak en op dikte....:D

Ik hoop een netto dikte over te houden van 25mm....tenminste...dat staat op mijn ontwerpje bij deze latjes.....

RPosdijk
16-09-14, 19:37
Bij me vorige werkgever hadden ze zo'n brede vlakbandschuurmachine,dat biedt dan toch wel de uitkomst met bijvoorbeeld kopshout.

Robert Hardwoodie
16-09-14, 20:55
Wel een maffe meubelmaker eigenlijk, je zou zeggen dattie dat zelf doet :p

Nu zijn snijplanken bij Rick in goede handen maar toch