Vraag over De Walt afkortzaag

hama61

Nieuw lid
10 jul 2014
6
0
Ik ben in het bezit van een De Walt afkortzaag 1603 en nadatdeze jaren heeft stilgestaan heb ik het zaagblad laten slijpen repareren. Het probleem vanhet niet loodrecht afzagen is inmiddels opgelost. Er is echter nog een klein probleem.

Als ik het vergrendelknop aan de linkerzijde van dezaagarm omhoog trek en het zaagblad 90 graden wil draaien blijft het zowel naarlinks en naar rechts steken op 45 graden. Heeft iemand enig idee wat hetprobleem kan zijn dat het zaagblad niet 90 graden is te draaien.

Alvast bedankt voor de moeite

M vr gr

Harry
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Ren foto maakt veel duidelijk! We hebben niet allemaal deze machine thuis, maar kunnen wel meedenken.
 

hama61

Nieuw lid
10 jul 2014
6
0
De Walt 1603.jpg

Het knopje in kwestie is het zwarte knopje boven het zaagblad. Het kan opgelicht worden maar het is niet mogelijk het zaagblad 90 graden te draaien.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
De zaag uit de arm halen, aan de voorkant?, dan kan je het draaigedeelte demonteren.
Ik heb een iets ander type maar ik het draaigedeelte ooit definitief vastgezet omdat er speling opzat en het toch nooit gebruikte.
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Mijn vader heeft een versie die tot 60cm kan afkorten. Deze kan je wel 90graden draaien.
Heb je hem wel wat naar boven uit de zaagsnede versteld in hoogte? Anders draait ie idd niet verder omdat ie vastloopt op de zaagsnede in het blad..
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.