Luchtvochtigheid werkplaats 65% probleem?

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
In onze kelder heb ik een kleine werkplaats met een aantal apparaten, en wil voorkomen dat die afzien op lange termijn.

In een uithoek van de werkplaats heb ik al dunne mdf gevonden met groene schimmel. Het kan zijn dat deze schimmel zich al begon te vormen voordat ik het daar legde.
Echt muf of onaangenaam is het er niet en de hygrometer schommelt rond de 65% met buiten normaal weer.

De kelder is gegoten, er zijn verluchtingsgaten en er is nergens een vochtprobleem met de wanden of insijpeling van water.
Het zagemeel dat nogal eens op grond blijft liggen word ook helemaal niet vochtig ofzo.

Zou hier een luchtontvochtiger nodig zijn?

Alvast Bedankt.
 

herb1965

Actieve deelnemer
6 sep 2013
42
0
Meest wenselijk is luchtvochtigheid tussen 40 en 60%. En dan zo constant mogelijk, maar dat zal in een kelder wel goed gaan. Dus als je het percentage iets naar beneden kunt brengen door bv. iets bij te verwarmen in combinatie met goede ventilatie, zou dat mooi zijn.

Groet, Herbert
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
In kelders kan ventilatie het probleen juist verergeren in plaats van oplossen: de warme verse lucht komt in de koele kelder en condenseert daar tegen koele oppervlaktes. Dit vooral in de zomer. In ons souterrain heb ik hierom een luchtontvochtiger in gebruik, die alleen in de zomer aan gaat. Het is wel handig als je zo'n ding op het riool kan laten uitkomen met een slangetje, anders blijf je het bakje legen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.