Inca Compact met langgatboorhouder tot 13 mm?

MVD

Nieuw lid
11 feb 2014
4
0
Beste mensen,

Al googlelend kwam ik op dit forum waar veel Inca-kennis aanwezig blijkt te zijn. Hopelijk kan en wil iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb al jaren een Inca-compact waar ik onlangs nieuwe langgatboren voor heb gekocht met schacht 13 mm (meten is weten... :rolleyes:). Helaas kwam ik er later achter dat de boorkop op de Inca tot 10 mm gaat. Momenteel ben ik op zoek naar alternatieve boorhouders maar de conus is natuurlijk van een afwijkende soort. Heeft iemand toevallig al eens uitgezocht of dit mogelijk is? Ik heb dat Zwitserse bedrijf dat nog iets in Inca doet gemaild maar nog geen bericht terug. Als het niet lukt mogen de boren hopelijk retour...

Dank voor eventuele input,

Miko
 

MVD

Nieuw lid
11 feb 2014
4
0
Dat is een goede tip! Als het niet lukt met de boorhouder dan weet ik in ieder geval waar ik 10 mm kan halen (Famag is allemaal 13 mm).
 

Stefan h

Actieve deelnemer
3 jul 2014
34
0
Je kan anders van je 13 mm boren een stuk laten afdraaien tot 10 mm bij metaalbewerker.
Ik heb dat ook al gedaan omdat ik een langere boor nodig had
 

MVD

Nieuw lid
11 feb 2014
4
0
Je kan anders van je 13 mm boren een stuk laten afdraaien tot 10 mm bij metaalbewerker.
Ik heb dat ook al gedaan omdat ik een langere boor nodig had

Dat is inderdaad een mogelijkheid maar een grotere kolfdiameter betekent volgens mij ook een stabielere boor, maar ik kan het mis hebben. In het geval dat lengte een rol spelt snap ik de overweging, maar anders koop ik liever een paar 10 mm boren erbij. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een houder tot 13 mm.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.