Hoe zet ik PDF-catalogi op het forum?

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Hoi Woodworker,

Dit werkt net even wat anders als met plaatjes. Plaatjes worden op de server gezet waar ook het forum staat (althans dat gok ik), ze worden in ieder geval geupload. Met PDF's gebeurd dat niet. Je moet de PDF files op een locatie neerzetten zodat ze via het internet te benaderen zijn. Dit wordt ook wel een webserver genoemd. Het is mogelijk om zelf een webserver op te zetten echter dit vergt wel wat kennis. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om gebruik te maken van sites als:
http://www.2shared.com/
Je kan hier een bestand plaatsen, er wordt een link gegenereerd welke je dan kan posten.

Als kleine toevoeging. Ik heb uiteraard geen idee om wat voor PDF files het gaat maar als je ze verspreid moet dat ook legaal zijn ;)

Met vriendelijke groet,

Ralph

PS als je nog meer vragen hebt of hulp nodig hebt dan hoor ik het wel
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Hoi Woodworker,

Het is je wel degelijk gelukt. Het vervelende aan dat soort sites is dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Het is ze voornamelijk bedoeld om op advertenties te klikken etc. Desalniettemin zijn je bestanden zeker weer te downloaden je moet alleen even goed lezen ;)

in het bijgevoegde plaatje zie je waar je moet klikken (er staat ook heel klein click here).

Ik ga ze in ieder geval even er vanaf halen thx!

Ralph

Attached files
 
A

Athanor

Guest
Ik meen me te herinneren dat ik wel een PDF bestand heb geplaatst in een bericht, op dezelfde manier als een foto, Alleen dan upload je het PDF bestand i.p.v. het JPG bestand.

Laat ik het gelijk maar even proberen:



Yep! het is gelukt :lol:

Groet van Fons

P.S.

Als je zoeits van plan bent zou het dan niet slim zijn wanneer je de beheerder vraagt om een apart forum waar op gecontroleerde manier dergelijke archiefbronnen te vinden zijn? Zal dan wel vragen om daar een beheerder voor aan te stellen denk ik.......

Attached files schommelstoel met domino verbindingen.pdf (549.1 KB)
 

August

Actieve deelnemer
22 apr 2009
134
0
Netjes Fons loop ik weer helemaal moeilijk te doen kan het ook op deze manier ;)

Klinkt goed een apart forum gedeelte. Echter nogmaals niet alles mag publiekelijk worden neergezet dus daar zal wel controle op moeten zijn.

Ralph
 
A

Athanor

Guest
Klopt! ik heb al eens eerder gewaarschuwd voor het copyright. Als je zomaar vanalles plaatst ben je soms stout. Een enkele keer heb ik dat wel eens met een artikel gedaan als er geen openbare link voor te vinden was. :oops:
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.050
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Het uploaden van pdf bestanden gaat net als jpg's! Heb even geklikt op de 2shared links, maar dan kom je wel in een valkuil van allerlei mogelijk spam etc. Je zou me een groot plezier doen om het bericht aan te passen, de 2shared links verwijderen en de pdf's te uploaden. Dit geldt in haar algemeenheid ook voor foto's. Het liefst uploaden naar het forum, want maar al te vaak zie je na een tijd dat de links naar foto sites verbroken zijn en dat is zonde voor posts en de reacties.

Fons heeft gelijk met copyright, maar het is wel een beetje rekbaar. Tenminste dat houd ik mijzelf voor als ik eens wat plaats waar (ooit) copyright op rust(te). Tenslotte hebben we het forum om wat met elkaar te delen.

jaap
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ok, dat is duidelijk. Ik zal binnenkort proberen de PDf-bestanden te uoploaden op de normale manier.

En wat betreft copyright, deze bestanden heb ik allemaal van de sites van de fabrikanten, waar de catalogi vrij en legaal te downloaden zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.