Vraag uit België: Elektra Beckum PKR 250/4200 DN & Robland (overlijden vader)

Anne VE

Nieuw lid
7 sep 2014
3
0
Beste mensen

Wijlen mijn vader was een zeer handige en tevens verwoede knutselaar. Na zijn overlijden kunnen wij echter al zijn materiaal - waaronder deze machines - niet houden en ik heb absoluut geen verstand van deze zaken (helaas). Mijn vraag aan u is dus of iemand mij kan adviseren over richtprijzen voor onderstaande machines en waar we die best te koop kunnen aanbieden. De machines zijn nog in goede staat, mijn vader was zeer punctueel in het onderhoud. Ik heb mijn best gedaan om zoveel mogelijk informatie te noteren (maar voor mij is het dus 'Chinees' ...).

1) Präzisions-Kreissäge/Precision Circular Saw, Elektra Beckum PKR 250/4200 DN, blad 710 x 900, zaagblad max 250 mm.
Hierbij hoort ook een afzuiging: Elektra Beckum SPA 1000, motortype AB37

2) Robland (BIMAC) X 31 houtbewerkingsmachine, 380V
Hierbij ook afzuiging: Dust Collector Huvema 24025

Er liggen ook een aantal toebehoren voor deze machines gestockeerd in zijn garage.

Met oprechte dank voor uw hulp
Anne Van Espen
België
 
A

Athanor

Guest
Hallo Anne,

Gecondoleerd met het overlijden van jullie vader.

Om een goed antwoord op je vraag te kunnen geven is het voor de forumlezers nodig om nog wat meer te weten. Vooral de productiedatum, wanneer de machines gemaakt zijn bijvoorbeeld. Dat staat meestal op een typeplaatje aangegeven. Ook het model moet goed duidelijk zijn de X31 verwijst naar een zg. Combinatiemachine van Robland, maar dat is wat strijdig met de al aanwezig zaagtafel, dan zouden er dus 2 zaagtafels zijn? Dat kan natuurlijk, maar dan is het ook nog de vraag zit er een langatboormachine bij en heeft de machine een zg. Swingarm. Het wordt al technisch zo. Wat zou kunnen helpen is het plaatsen van een paar goede foto's gaat dat lukken?