handvatten voor beitels

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Ik ben vanmiddag eens begonnen met het proberen te draaien van een stel handvatten voor oude beitels. Paar draaibeitels geleend en een meenemer, blokjes merbau gezaagd, voorbeeld erbij en gaan. Het viel niet eens tegen, stel
leuke handvatten gemaakt, maar nu vroeg ik me af hoe jullie het voor elkaar krijgen om vijf exact de zelfde handvatten te draaien? Zijn daar handigheidjes voor. Ik heb nu hoogste en laagste delen opgemeten en overgenomen met de krompasser en als die maten goed waren ze verbonden. Maar het valt niet mee om steeds de rondingen gelijk te krijgen.
Is het gewoon een geval van oefenen, zodat je er wat meer gevoel voor krijgt?
 

tuoh

Oud hout
Seriewerk op de draaibank is grotendeels werken op het oog en dat vraagt oefening. zie je op tegen de leercurve dan kan je ook gebruik maken van een sjabloon of profielkam, die vervangen dan het getrainde oog maar geven hetzelfde eindresultaat .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.