Senco Fusion F-15

avh

Nieuw lid
27 apr 2014
22
0
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op een accu tacker omdat ik graag mobiel wil kunnen werken en omdat ik niet wil hannesen met compressor en luchtslangen.
Ik heb van een maat van mij een aantal keer een van DeWalt kunnen gebruiken, maar deze haperde wel eens en schoot dan weer 2 spijkers ipv 1.
Nu viel mijn oog op de Senco Fusion F-15 en deze lijkt mij handig omdat deze ook zonder gaspatronen werkt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kennen jullie vergelijkbare modellen van andere merken die jullie aanraden?

Alvast bedankt,

Groet Arjan
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Ik heb die senco, bevalt goed, werkt storingsvrij. Schiet je een keer op een schroef oid en de spijker zit vast in de machine dan is de machine ook snel en makkelijk los te halen.
Nadeeltje vind ik dat de accu vrij snel leeg is.

Ik heb ook een bandschroevendraaier van senco en die werkt ook nagenoeg storingsvrij.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.108
239
Goeree-Overflakkee
Ik heb een Senco cordless finish 41, bevalt me uitstekend. Is wel wat aan de zware kant. Heb hem oa. gebruikt boven mn hoofd, dan ben je blij als de accu eindelijk leeg is :D
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Wat wil je er zoal mee gaan bevestigen? Omdat je specifiek voor de 15gauge gaat? Je kan ook een 16gauge overwegen.
Overigens geen ervaring met die Senco's. Het enige waar je in het begin iedereen over hoorde is hoelang die gasgevulde cilinder meegaat. Want dat kan je niet zelf vervangen.
 

avh

Nieuw lid
27 apr 2014
22
0
Wil hem voor algemene werkzaamheden gaan gebruiken. Maak vaak meubels op maat (kasten en dat soort dingen) en dan is zo'n tacker toch wel onmisbaar. Waarom de Fusion F-15, deze werken met DA-brads en vind dit wel prettig werken + dat mijn maat ook met DA-brads werkt en de brads dan weer uit te wisselen zijn.
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Ik heb ook een senco f15 werkt super . Alleen heb ik problemen met de accu's snel leeg en als ik hem een aantal dagen niet gebruik zijn ze ook leeg. Probleem heb ik aangegeven bij senco en direct zonder enige moeite nieuwe accu's gekregen dit is een ander soort had dus ook een andere lader nodig die kreeg ik ook direct. Dus top machine en top service. De brads uit de f15 staan ook voorgeschreven om glaslatten mee te bevestigen .
 

avh

Nieuw lid
27 apr 2014
22
0
@Bjorn, voordeel is dan wel weer dat de accu zo weer vol is. Ik heb veel met een DeWalt van m'n maat gewerkt en die heeft hetzelfde probleem. Ben blij dat jij goede ervaringen met deze machine hebt, die DeWalt heeft nog wel eens wat....

Ga ik denkt ik toch voor een Senco
 

stefke

Actieve deelnemer
21 mrt 2009
251
11
Hoi ik heb een senco met baterijen gehad en deze online besteld in UK eerste werf nog maar in de helft en het pistool was al stuk.
Deze binnengebracht bij senco in Antwerpen met het originele factuur en mocht toch de volle pot betalen en geen garantie, dan moest ik maar naar UK gaan zegden ze mij:-(
Twee werven later terug stuk en toen waren de kosten te hoog om de reparatie te verantwoorden volgens de servicedienst.
Sindsdien heb ik twee paslodes aangekocht en nooit problemen gehad.
Deze werken uiteraard wel met de gaspatronen en baterijen.
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Wil hem voor algemene werkzaamheden gaan gebruiken. Maak vaak meubels op maat (kasten en dat soort dingen) en dan is zo'n tacker toch wel onmisbaar. Waarom de Fusion F-15, deze werken met DA-brads en vind dit wel prettig werken + dat mijn maat ook met DA-brads werkt en de brads dan weer uit te wisselen zijn.
Klopt. 15ga zijn DA brads (of FN). Voor fijner werk wat te groot, maar voor algemeen inderdaad ook een goede maat. Voordeel is dat een 15ga het magazijn nog wat schuiner (34°) heeft dan een schuine 16ga (20°) dus kan je nog makkelijker in hoeken komen.

Ik heb zelf een DeWALT 16ga (20°) op accu. Vorig jaar gekocht. Wilde het eigenlijk niet omdat er al een tijdje nieuwe modellen zouden komen in hun 18v XR lijn (li-ion). Toen die telkens uitgesteld werden toch maar het huidige model gekocht. Nadeel is de oude accu-technologie (Nimh). Die lopen gewoon leeg. Maar ik was het gesleep met compressor en haspel zat bij het aftimmeren en zo'n snoerloze is wel ideaal. Hopelijk volgend jaar inruilen voor het nieuwe model.

Ik denk dat je met de Senco wel een goede machine te pakken hebt.
 

avh

Nieuw lid
27 apr 2014
22
0
Heb hem toch aangeschaft en tot op heden nog geen spijt van. Schiet moeiteloos iedere brad op gewenste diepte en laat een niet al te groot gaatje achter.
2 kleine nadelen: hij maakt tijdens het schieten iets meer kabaal dan de DeWalt, doordat het magazijn langer is dan de batterij kun je hem niet even gemakkelijk neerzetten, maar moet je hem neerleggen. Daarnaast is hij wel weer lichter dan de DeWalt.
 

Blink

Actieve deelnemer
25 okt 2014
43
2
Wat zijn jullie ervaringen over de Fusion F15 nu jullie hem 2 jaar in gebruik hebben?

Mijn ervaring is dat hij goed schiet bijna nooit hapert, alleen dat ze nog al snel kapot gaan.

Ben nu voor mezelf aan het kijken en dacht voor een makita te gaan maar die vallen nog al lomp uit en schieten lafjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.