Vraagje over een Elu PS174

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Waarde forummers,

Ik heb zojuist voor weinig een Elu PS174 op de kop getikt. Hij is gebruikt en ik denk dat ik een keer het eea moet schoonmaken bij de geleiders, maar het is een prima apparaat. Zelfs is het blad nog scherp, en dat voor maar €100.-! :)

Maar ik heb er een vraagje over. Er zit achterop een een haakje, volgens de manual is het een "vergrendelingshaak zaagkop". Maar ik heb geen idee hoe ik die (en waarom) moet gebruiken.
Verder mist de sleutel voor de moer bij het zaagblad, is dat een universele of moet die apart besteld/gemaakt worden?

Weten jullie hoe en wat?

En: als jullie nog (onderhouds)tips hebben, ik sta er voor open.

Nu de Metabo nog bij het grofvuil zetten... ;)
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Is inderdaad de vergrendelingshaak deze is bedoeld om de zaag vast te zetten tijdens transport. De zaag helemaal naar beneden duwen ( dus in de geleider), haakje vast zetten zaag blijft nu op deze positie staan waardoor je de zaag aan zijn handvat kunt op pakken en vervoeren.


Groetjes Marc

 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Is inderdaad de vergrendelingshaak deze is bedoeld om de zaag vast te zetten tijdens transport. De zaag helemaal naar beneden duwen ( dus in de geleider), haakje vast zetten zaag blijft nu op deze positie staan waardoor je de zaag aan zijn handvat kunt op pakken en vervoeren.


Groetjes Marc


Hi Marc,

dat is niet wat ik bedoelde, dat is de nok (of pal, net hoe je het wilt noemen). Die haak is echt een haak zoals bijv. bij een haaknaald. Maar ik ben eruit, het is de borghaak die er voor zorgt dat je de zaag niet naar beneden kan halen als de kap dicht zit. Ik had niet gedacht dat die extern zou zitten, vandaag dat ik 'm niet kon plaatsen. :)

Heeft iemand nog nuttige ervaringen om te delen over de machine? En: wie weet wat over de sleutel om de zaagblad als te blokkeren? :)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.