Mijn buiten-salontafel

markcoutinho

Nieuw lid
21 mei 2008
19
0
Hallo allen.
't Is niet helemaal mijn pride and joy, deze buitentafel, maar toch vind ik 'm mooi genoeg om aan jullie te laten zien.

Ik heb het gemaakt van resthout dat ik in de schuur had liggen. Halverwege het project heb ik de Domino van Festool gekocht waarmee ik de latjes van het blad allemaal bevestigd heb. De poten en de latjes dáártussen is het oude vertrouwde pen-gat-gedoe.
De hele tafel is zonder metaal in elkaar gezet. Voor het bevestigen van het blad heb ik gebruik gemaakt van tientallen deuveltjes die ik er van bovenaf ingestopt heb - daarmee ook een mooi visueel effect creërend.

De reden dat ik niet helemaal tevreden over de tafel ben ligt in het feit dat de zaagsnedes bijna geeneen keer precies 45 of 90 graden zijn, doordat ik toen nog een Mannesmann afkortzaag daarvoor gebruikte. Maanden later is mij duidelijk geworden hoe fijn het toch is om een apparaat te hebben dat wél precies zaagt zoals je bedoelt toen ik de Kapex van Festool aanschafte.

Attached files
 

houtmannetje

Actieve deelnemer
27 mrt 2008
270
0
houtmannetje.nl
markcoutinho zei:
De reden dat ik niet helemaal tevreden over de tafel ben ligt in het feit dat de zaagsnedes bijna geeneen keer precies 45 of 90 graden zijn, doordat ik toen nog een Mannesmann afkortzaag daarvoor gebruikte. Maanden later is mij duidelijk geworden hoe fijn het toch is om een apparaat te hebben dat wél precies zaagt zoals je bedoelt toen ik de Kapex van Festool aanschafte.

Handzaag, of is vakmanschap toch te koop????
 

markcoutinho

Nieuw lid
21 mei 2008
19
0
houtmannetje zei:
markcoutinho zei:
De reden dat ik niet helemaal tevreden over de tafel ben ligt in het feit dat de zaagsnedes bijna geeneen keer precies 45 of 90 graden zijn, doordat ik toen nog een Mannesmann afkortzaag daarvoor gebruikte. Maanden later is mij duidelijk geworden hoe fijn het toch is om een apparaat te hebben dat wél precies zaagt zoals je bedoelt toen ik de Kapex van Festool aanschafte.

Handzaag, of is vakmanschap toch te koop????

Jazeker, vakmanschap is te koop! :lol:

Voor wat betreft de afwerking... Ik durf 't bijna niet te zeggen, maar ik heb het in de... sla-olie gezet! Ik ben nog niet zo thuis in het 'finishen' en zo. Maar ik moet zeggen: ik heb 'm nu al een jaar buiten staan en hij oogt nog steeds als (bijna) nieuw.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.