bedstee van steigerhout

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Mijn zoontje is toe aan een groter bed. Na lang speuren hebben we gekozen om een bedstee te bouwen van nieuw steigerhout.
Het hout wordt vervolgens in een white/grey wash gezet. Uiteindelijke kleur zijn we nog niet helemaal uit.
Dit is het idee wat we willen bouwen:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-S7RLWDUZ.jpg
 
Laatst bewerkt:

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Gister al druk bezig geweest met zagen.
Krijg het alleen niet voor elkaar om foto's te plaatsen.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
van iemand overgenomen die stopte met steigerhouten meubels maken. Hij deed dit naast zijn werk en had geen vrije tijd meer over.
Hij had nog 100 nieuwe planken van 2 meter en 20 planken van 2,5 meter liggen. helemaal droog en lagen al minstens 2 maanden binnen opgeslagen.
Mocht weg voor €400,- samen met 4 dozen schroeven torx, doosje met 5 torx bitjes, gratis bezorging en ik mocht een stofzuiger lenen om te kijken of dat wat voor me was.
Ben er alleen wel uit dat die stofzuiger (lidl exemplaar) niet voor mij bestemd is. Aangezien ik geen aansluiting heb op mijn schuurmachines en er bij het zagen alsnog zaagsel rond dwarrelt heeft het voor mij geen meerwaarde om hier geld aan uit te geven.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Foto's staan in dropbox. Krijg het alleen niet voor elkaar om ze hier te posten.
Iemand tips?
Ik probeer het trouwens met mijn mobiel. Weet niet of het daar aan ligt.
 
Laatst bewerkt:

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0

Iets meer dan 100 planken van 2 meter. Moeten maar even in de woonkamer staan om droog te blijven.

Ook mijn zoontje helpt graag mee om zijn bed te schuren. Goed opletten dus dat de stroom er af is als ik een apparaat weg leg.



De achterkant van de bedstee op maat. 210cm hoog 200cm breed.
 
Laatst bewerkt:

SteigerhoutWereld

Nieuw lid
1 sep 2014
12
0
Leuk project!

Mijn zoontje is toe aan een groter bed. Na lang speuren hebben we gekozen om een bedstee te bouwen van nieuw steigerhout.
Het hout wordt vervolgens in een white/grey wash gezet. Uiteindelijke kleur zijn we nog niet helemaal uit.
Dit is het idee wat we willen bouwen:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-S7RLWDUZ.jpg

Prachtig project..gaat wel een hoop tijd in zitten. Ik werk zelf altijd met super fijn bezaagd hout, nauwelijks schuurwerk. Mag ik nog een kleine tip geven. Zorg voor degelijke scharnieren...kinderen willen nog wel eens hangen op de deurtjes. Scheelt een hoop werk achteraf..

Met vriendelijke groet,

Sander

www.steigerhoutwereld.nl
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
bedankt voor de tip! Het schuren valt wel mee. Meeste planken doe ik zonder te schuren whitewashen. Hierdoor gaan de vezels mooi overeind staan.
Vervolgens de schuurmachine erover. Per plank maar een paar minuten schuurwerk. Het veel meer verwacht in ieder geval.
Wilde de deuren/luiken met mooie zwarte hengen monteren.
Iemand misschien een goed en voordelig adres hiervoor?
 

SteigerhoutWereld

Nieuw lid
1 sep 2014
12
0
Duimhengen zwart

bedankt voor de tip! Het schuren valt wel mee. Meeste planken doe ik zonder te schuren whitewashen. Hierdoor gaan de vezels mooi overeind staan.
Vervolgens de schuurmachine erover. Per plank maar een paar minuten schuurwerk. Het veel meer verwacht in ieder geval.
Wilde de deuren/luiken met mooie zwarte hengen monteren.
Iemand misschien een goed en voordelig adres hiervoor?

Misschien is dit wat http://www.kieftijzerwaren.nl/IJzerwaren/Hengen/Duimhengen

Gr. Sander
Www.steigerhoutwereld.nl
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Wat is steviger, een duimheng of een kruisheng.
en zijn er richtlijnen wanneer je welke lengte moet nemen?
 

Baan

Actieve deelnemer
31 aug 2012
55
0
Bodegraven
Even een zijspoor: de stofzuiger van Lidl bevalt mij prima. Ik heb hem al meer dan een jaar en zonder klachten. koste destijds 75 euro, dacht ik. Kan ook heel goed water zuigen.

Succes met je kast
 

SteigerhoutWereld

Nieuw lid
1 sep 2014
12
0
Lidl stofzuiger. ..

Even een zijspoor: de stofzuiger van Lidl bevalt mij prima. Ik heb hem al meer dan een jaar en zonder klachten. koste destijds 75 euro, dacht ik. Kan ook heel goed water zuigen.

Succes met je kast

De Lidl stofzuiger werkt prima op een kleine schuurmachine maar is niet sterk genoeg voor het grote werk...ik gebruik hem nu nog wel eens...
Gr.SANDER
wwww.steigerhoutwereld.nl
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Heb de lidl stofzuiger op mijn afkortzaag en cirkelzaag geprobeerd. Op de afkortzaag werkt hij redelijk tot goed.80% wordt door de stofzuiger opgevangen.
Echter op mijn cirkelzaag vangt hij maar 50% op. Kan de stofzuiger niets aan doen maar omdat ik toch nog redelijk wat zaagsel op de grond heb liggen vind ik het een nutteloze investering. Als mijn zaagmachines en schuurmachines (die nu niet eens een aansluiting hebben voor een stofzuiger) meer stof via de stofzuiger zouden afvoeren dan had ik hier wel oren naar.
 

SteigerhoutWereld

Nieuw lid
1 sep 2014
12
0
Ben het helemaal met je eens...ik had hem staan maar je kan beter een Festool nemen...maar kost een paar centen. ..voor het kleine hobby werk is de lidl leuk...
Gr. Sander Meijers
wwww.steigerhoutwereld.nl
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Afgelopen week erg druk geweest met andere zaken waardoor de bouwen van de bedstee niet echt opschoot.
ondertussen staat het achterpaneel en de zijpanelen met ramen en is er een lamp geplaatst met schakelaar.
ik ben nu bezig met de voorkant. Het maken van de luiken en een trap.
Omdat ik alles voorboor heb ik een bosch blauw gwb 10,8v accuboor geleend. Zo kan ik met mijn makita df330dwe voorboren en met de bosch schroeven.
De bosch heeft op papier minder kracht maar in de praktijk heeft hij minder moeite om de schoeven er in te draaien zonder voor te boren.
dit kan echter ook komen dat de makita al behoorlijk veel heeft moeten doorstaan.


image.jpg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    67,5 KB · Weergaven: 250
  • image.jpg
    image.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 250
Laatst bewerkt:

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Over de lamp maak ik nog een kap van steigerhout. De fitting is straks dus niet meer in het zicht. Nu stoor ik me aan de witte kleur.
hierop wil ik gaat experimenteren met een foto of tekst op steigerhout.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    65,9 KB · Weergaven: 248
  • image.jpg
    image.jpg
    50,6 KB · Weergaven: 249
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.