De voorstelronde

Ronnie3001

Actieve deelnemer
15 aug 2014
30
0
Mijn naam is Ronald van den Berg ik ben 33 jaar en ben operator. Ben door mijn broertje (scheepbetimmering en nu CAD-tekenaar) geïnteresseerd geraakt in houtbewerken. Oke, ik vond ook dat het tijd werd om eens een leuke ontspannende hobby te nemen. Heb al wat kleine projectjes gedaan tussen neus en lippen door maar wil nu toch wel wat meer van mijn vrije tijd gaan besteden aan houtbewerken.

Heb ondertussen de school boeken van mijn broertje geconfisqueerd (lekker lezen en aantekeningen maken). En internet afstruinen naar tips en trucs.

Ben ondertussen (sinds drie weken) mijn eerste gereedschap aan het verzamelen waardoor ik nog meer zin krijg om aan de slag te gaan. Heb ondertussen een stanley nr 4 schaaf, een kruishoutje en een zwaluwstaartzaagje

Mijn tussen neus en lippen door projectjes.
Een schoenenkastje gemaakt voor in de gang, een wijnrekje, een tafeltje met poten van afromosia (via mijn broertje) en een ovaal tafelblad van een plaat MDF en deze laten spuiten.
Mijn laatste project was een tuintafel van douglashout met een tafelblad van 2,5 meter rond en een tafelpoot van 1,2 meter. Heb 1 mal gemaakt (een douglasplank in een punt gezaagd) en deze mal met een kopieerfrees heel vaak overgenomen. Al deze punten op een ronde plaat hout geschroefd en gelijmd en deze ronde plaat hout valt weer in de poot.
De tafelpoot heb ik twee cirkels laten maken en hier de douglasplanken tegenaan geschroefd.

Nu naar mijn volgende project en als dat zover is zal ik wat foto's plaatsen.
 

Bijlagen

  • foto 3.jpg
    foto 3.jpg
    84 KB · Weergaven: 70
  • foto 2 (1).jpg
    foto 2 (1).jpg
    43,3 KB · Weergaven: 70
  • IMG_0387.jpg
    IMG_0387.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 70
  • IMG_0386.jpg
    IMG_0386.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 70
  • foto 2 (2).jpg
    foto 2 (2).jpg
    37,2 KB · Weergaven: 70
  • foto 4.jpg
    foto 4.jpg
    72,2 KB · Weergaven: 69
A

Athanor

Guest
Aha, mooi werk al hoor! Leuk dat je gelijk wat laat zien!

Welkom op het forum!


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.