Even voorstellen

Klandre

Nieuw lid
24 aug 2014
14
0
Beste Leden van Woodworking.nl,

Even voorstellen, ik ben André uit Rotterdam en ben 53 jaar. mijn dagelijks werk doe ik bij een groot landelijk bouwbedrijf op kantoor. in mijn vrije tijd, klus ik graag, iets wat ik al jaren doe. Nog maar onlangs, een halfjaar geleden, ben ik via Youtube, geïnteresseerd geraakt voor meubelmakerij. Dat kwam eigenlijk door de Japanse meubelmakers zoals die kunstenaar die te zien op een van de filmpjes op deze site.
Op dit moment doe ik kleine klusjes zoals kisten voor mijn gereedschap maken om vaardigheid te ontwikkelen. Ook schaf ik af en toe gereedschap aan. Vandaar mijn interesse in deze site omdat hier van vakman tot hobbyist te vinden en er veel info te vinden is.

ik wil met jullie een Youtube delen die mij erg heeft geïnspireerd. het kost je een uurtje om alle afleveringen te zien maar dat is het wel waard. Ik ben onder de indruk van de rust en de eenvoud van deze meubelmaker en de ongelofelijke precisie en het vakmanschap. Veel plezier ermee. Oh, en let ook eens op zijn saw horse in oa aflevering 2. Daar is ook over nagedacht!

https://www.youtube.com/watch?v=YuSf2w4Wero&list=PLKA_Ff0bn9D3v8IhEDFltLO9pq2LPhaZ8

gr.Andre
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Hallo Andre, welkom op het forum.
Ja, de films van Tom Fidgen (the unplugged workshop) zijn fantastisch. Ik kan er uren naar kijken.

Groeten, Raymond
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.