Vloer afzuiging

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hier is nog een snelle verbetering die ik heb gebouwd voor mijn werkplaats, een zuigmond waarin je het stof op de vloer kan in borstelen.

Ik zat er al jaren aan te denken, maar toen ik mijn afzuiging had vernieuwd had ik een aftakking hiervoor voorzien. Nu alleen nog het concept bedenken.
De bestaande zelfgemaakte modellen zijn vaak een gewone platte trechter met de buis erboven op. Dat neemt voor mij te veel oppervlakte in.

P1000074.jpg

Daarom heb ik dit model bedacht dat zich rond de paal wikkelt en uiteindelijk maar een kleine oppervlakte inneemt. Maar hetzelfde model kan je ook gewoon met de platte kant tegen een muur monteren.

P1000073.jpg

Ik heb bij het plannen ervoor gezorgd dat de opening onderaan dezelfde oppervlakte heeft als de 125mm buis van de afzuiging, zo is de afzuiging optimaal.
Ik dacht ook binnenin roosters en magneten te moeten monteren maar het blijkt dat steentjes en schroeven achterblijven

P1000072.jpg

Het probleem van stof op de grond was altijd vervelend want er zit allerlei rotzooi bij zoals metaal, plastiek en stenen, dus borstelde ik dat altijd op een hoop totdat dat een berg werd.

Hier is een video van de constructie:

 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Er wordt daar stevig nagedacht over de inrichting van het atelier.

mooi filmpje , goed idee

groeten,
Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.