snij/afteken mesjes van rest materiaal.

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Heerlijk filmpje en wat een prachtige mesjes. Fantastisch dat je deelt hoe je dit kan maken. Mooie inspiratie in een wegwerptijdperk.
Misschien een ideetje om als doe het zelf pakket aan te bieden. Stukje hout, paar koperen nagels en een stukje staal. Kan netjes in een envelop :eek:. En zo blijft de werkplaats netjes.

Groeten, Reinoud
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
816
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Dank je Reinoud, leuk ideetje heb nog een flink aantal meters bandzaag liggen en ik heb zo'n slagschaar dus het in stukjes knippen is geen probleem.
En stukjes hout heb ik genoeg, koperen spijkertjes ook of eventueel messing spijkertjes.
Kan wel wat doe het zelf pakketjes pakketjes samenstellen. (niet allemaal tegelijk :) :) ).

Gr. Roeland

- - - Updated - - -

Overigens, de spijkertjes zijn geklonken en dus niet gelijmd en gebruik een boortje wat geschikt is om hss staal te boren en niet uit de hand maar op de boorkolom.

Gr. Roeland
 
A

Athanor

Guest
Mooi "stopklusje" Roeland! Leuke sortering aan mesjes heb je zo gemaakt. Zijn er exemplaren voor links en rechts snijdend?

Groet van Fons
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Dat is een leuk idee,dat ga ik ook een keer maken! Ik probeer nu deze,de Lie Nielsen slicing gauge (om dunne strookjes fineer mee te snijden)na te maken alleen dan van beukenhout en rvs.
Had nog een oude beitel van een stanley schaafje,maar die is net te dik ben ik bang.
Iemand nog een idee wat te gebruiken als mesje?

717183_01_P_WE_8.jpg
 

Bruin

Actieve deelnemer
26 aug 2014
73
0
Leeuwarden
Leuke uitdaging...
kijk ook eens bij een hobbyhandel naar de verschillende snijmesjes. Daar zitten deze vormen ongeveer ook bij.
anders zelf snijden uit een oud zaagblad?

ik heb zelf ook even twee aftekenmesjes gemaakt van een stukje eiken en een oud plamuurmes:
leuk werk
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 111

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Netjes! Toch wel handig denk zo'n aftekenmesje.. Hoe doe je dat inklinken van de nagels eigenlijk?
Ik heb nog wel oud zaagblad van een handzaag, goed idee!
 

Bruin

Actieve deelnemer
26 aug 2014
73
0
Leeuwarden
Ik heb hier een beetje vals gespeeld met de "nagels"
Dit is een koperen schoefje. Voorgeboord, geschroefd en rondgeslepen.

Succes met de fineersnijder...
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Hoe klink je een nagel in? Net ge probeerd met een asfaltnagel 3.5 mm en met 3mm voor geboord,toen proberen erin te slaan maar geen succes.. Wat doe ik verkeerd?
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Als je 3mm voorboort in het staal dan stroopt de nagel vóór het staal op. Wat je wilt is voorboren met de diameter van de nagel, nagel doorsteken en dan de nagel verdikken door er in de lengterichting op te slaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.