Robland doorvoer rol slipt?

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Hallo,
Mijn robland k26 trekt het hout niet sterk genoeg door de machine.
De rol was wel iets vuil,schoongemaakt...helpt niks.
Ketting van de aandrijving vervangen,dat loopt nu mooi.
Scherp is die ook,dus wat kan ik nog meer doen?
Strakker afstellen kan ik hem zo te zien ook niet,of ik zie iets over het hoofd...
Nieuwe veren zou kunnen,maar of dit de oplassing is,ben bang van niet,iemand de oplossing of idee?

Groet Pascal
 

flyer

Actieve deelnemer
26 dec 2013
445
1
Meerssen
Ondertafel is te stroef..........
Zo glad mogelijk maken (schuren) met waterproof schuurpapier... zo fijn mogelijk en dan smeren met bv. Zettex silgliss of een ander smeermiddel.
Het smeren dient regelmatig (vaak) herhaald te worden.
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Vergeten te zeggen,tafel is super glad,zelfs houtglijmiddel helpt niet.
Mist net dat laatste beetje kracht op de rollen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De rollen zitten misschien vast in een hoge positie, doe er wat grijpolie op (op uiteindes waar veren zitten) en doe ze met een balk op en neer bewegen met een hefboom actie.
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
De rollen zitten misschien vast in een hoge positie, doe er wat grijpolie op (op uiteindes waar veren zitten) en doe ze met een balk op en neer bewegen met een hefboom actie.


Dat kan ik idd nog wel proberen,nog niet gekeken of ze vast zaten,kun je ze uberhaupt stellen?
 

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Het afstellen van de messen kan hier mee te maken hebben.
Als je de messen ver uit stelt dan zetten de rollen minder druk op het hout.
Daniel
 

avos

Post veel
10 nov 2008
770
115
omg Haarlem
volgens mij kun je de veren afstellen zodat ze meer druk geven. Dat werkt op mijn (oude) Robland iig wel zo. Daar moet je even mee klooien. Verder alle andere genoemde zaken, maar dat heb je voor elkaar geef je aan. Zou dus nu eerst naar de veren kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.