rond gat vergroten in een houten muur

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
Het gat in deze houten muur (zie foto) wil ik van 22cm doorsneden naar 25 cm doorsneden. hoe kan ik dit het beste aanpakken?
2014-08-19 10.48.15.jpg2014-08-19 10.48.18.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Gewoon een plank met een rond gat erin maken.
Diameter van het gat is afhankelijk van de offset die je kopieerring heeft
Je hebt dus een frees met een kopieerring nodig en een rechte frees (stiftfrees / vingerfrees).
De mal monteer je op de wand en ja gaat in verschillende doorgangen het gat groter maken.
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Gewoon een plank met een rond gat erin maken.
Diameter van het gat is afhankelijk van de offset die je kopieerring heeft
Je hebt dus een frees met een kopieerring nodig en een rechte frees (stiftfrees / vingerfrees).
De mal monteer je op de wand en ja gaat in verschillende doorgangen het gat groter maken.


klopt als een bus!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Waar je evt nog rekening mee moet houden is dsat er mogelijk hout is geplaatst tussen de buitenste latten om als "wand" te dienen in het gat. Als dat alleen met dat doel is gedaan en niet al te ruim bestaat de kans de je nu meer wegfreest dan dat er aan de binnenkant aan hout zit. Is wel weer op te lossen door in dat geval nieuw hout in te lijmen en dan met dezelfde mal weer weg te frezen maar goed. Ik dacht eraan en denk meld het eventjes... succes...
 
A

Athanor

Guest
Misschien heb je wat aan deze oplossing. Maar dan met een handfrees op de wand toepassen?

Fons
 

bartg

Actieve deelnemer
3 jan 2012
191
2
Genk, Belgie
Heb de rest vd antwoorden niet gelezen, maar gewoon een plankje aan de binnekant hangen, daarin gat in het midden als centrering, en boren maar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.