Tersa messen 520 hss

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Er zijn legio bedrijven die dit leveren maar het is natuurlijk de sport om deze voor een scherpe prijs in te kopen. Het gaat om redelijke aantallen en dan is elke euro weer meegenomen.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Beetje off-topic, maar zijn wisselmessen interessant als je loonkosten voor het stellen niet meerekend? Of zijn er nog andere voordelen?

Ronald
 

tuoh

Oud hout
Beetje off-topic, maar zijn wisselmessen interessant als je loonkosten voor het stellen niet meerekend? Of zijn er nog andere voordelen?

Ronald

Altijd een perfecte en dezelfde rondloopnauwkeurigheid bij elke messenwissel is al één groot voordeel. De snelheid van wisselen een andere. Er zijn ook verschillende legeringen verkrijgbaar, allemaal evenwaardig of (veel) harder en met een (veel) langere standtijd dan HSS + 18%cobalt. Een Tersa as is geluidsarmer dan een klassieke met keerbeitels. Tersa is een heel veilig systeem, de messen kunnen onmogelijk loskomen dank zij de middelpuntvliedende kracht.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Gisteren besteld, vandaag is huis (tenminste...volgens DHL:D)

Veldman slijptechniek had de beste aanbieding momenteel.

Ik vind t zelf een prettig systeem. Ooit ook wel eens beitels verwisseld op een oude vandiktebank zonder tersamessen.....sjemig....daar wordt je niet vrolijk van. Wanneer je een half uur bezig bent met vervangen van de messen dan begint dat aardig in de papieren te lopen....
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Dat het stellen veel sneller gaat en dat de beitels altijd goed staan is inderdaad een groot voordeel. Dat ze ook geluidsarmer zijn wist ik niet. Veiligheid maakt m.i. niet uit, een tapse keerbeitel klemt zichzelf vast, de afgelopen 30 jaar is er nog nooit een mes losgekomen bij mijn machine. In m'n eigen tijd tel ik de kosten per uur niet, maar idd 15 minuten stilstand minder per keer telt in een werkplaats wel door.

Ronald
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Messen zijn gisteren binnen gekomen, straks in de machines en dan een heleboel krullen maken..... Er ligt hout klaar voor 6 snijplanken , 1 noten tafel , 3 eiken tafels en 10 body's voor gitaren.... Het hout voor de tafels gaan we alleen op maat maken, de klant gaat t zelf in elkaar zetten....Maar eerst nog een kop koffie !!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.