Een Japanse vakman

vraighnx

Nieuw lid
14 jun 2014
7
0
En wij maar discussiëren over de Nichelson vs de Roubo werkbank. Deze vakman werkt op een houten plank op de vloer.
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Tja, als ik net als deze man met mijn linker grote teen achter mijn rechter oor kon krabben dan zou ik ook zo'n plank wel willen overwegen. Maar voorlopig hou ik het met mijn oude west-europese gewrichten toch maar bij een groot en zwaar stuk hout op stahoogte. :)

Ik vind die verstek-futselplank wel heel interressant. Ik ben wat aan het experimenteren geweest met blinde zwaluwstaarten met verstek en ik krijg het nooit mooi sluitend. Met zo'n plankje zou het een stuk beter moeten gaan.
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Bij een Nicholson of Roubo kan zo'n verzameling futselplanken ook erg handig zijn. Zet zo'n plank tegen een paar stops en ik denk dat je in veel gevallen geen bankschroef hoeft te gebruiken.
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Off topic,
Ad in dit draadje leg ik uit hoe ik blinde zwaluwstaarten in een verstek maak. Tevens is daarin de futselplank te zien die ik daarvoor gebruik.
Misschien kun je er wat mee.

De film kende ik al. Mooi om de rust te zien waarmee gewerkt wordt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.