Nachttafeltje voor kinderbed

kroongj

Actieve deelnemer
19 sep 2012
42
0
Na jaren prutsen in mijn schuurtje. Na heel veel halve projectjes. Na heel wat meet- en zaagfoutjes, durf ik nu met lichte trots mijn eerste werkstukje te presenteren.

Onze oudste dochter komt op de leeftijd dat ze voor het slapen nog even een boekje wil lezen. Het daarbij benodigde lampje had echter een tafeltje nodig. Daar kon uiteraard geen gekocht exemplaar voor komen, dus het besluit om zelf aan de slag te gaan was snel gemaakt.
De start van mijn 'projectjes' kenmerkt zich vaak door het gebrek aan voorbereiding. Het zit vooral 'in mijn hoofd'. Als ik het daarna op papier zet lukt het mij nooit om dat weer precies te reproduceren. Zo ook hier. De hoogte van het tafeltje is 60 cm. Het hout is ordinair vuren van de bouwmarkt. Het gebruikte gereedschap is deels tweedehands, goedkoop spul. Voor de pen-en-gatverbinding heb ik mijn zelfgebouwde freestafeltje met Gammahuismerkbovenfrees gebruikt.



IMG_20140813_125642.jpg

IMG_20140813_125713.jpg

IMG_20140813_125832.jpg

IMG_20140813_112849.jpg

Bedankt voor het kijken!
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Leuk tafeltje!
Ik ben benieuwd naar je werkwijze:
Hoe heb je de poten verjongd? Handzaag/cirkelzaag/schaaf?
En het blad: samengelijmd en geschaafd, of zo als paneel gekocht?
 

kroongj

Actieve deelnemer
19 sep 2012
42
0
Netjes! Nu alleen nog roze verven zeker? ;)

Jij bent of helderziend, of je weet hoe dat gaat met opdrachten op verzoek van de vrouw. :eek:

Leuk tafeltje!
Ik ben benieuwd naar je werkwijze:
Hoe heb je de poten verjongd? Handzaag/cirkelzaag/schaaf?
En het blad: samengelijmd en geschaafd, of zo als paneel gekocht?

Ik heb de poten verjongd met mijn Stanley nr. 4. Eerst het grove werk met een beitel en daarna schaven.
Alles is gemaakt van vuren 27x44. Ik heb het blad dus inderdaad zelf gemaakt en geschaafd.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Netjes gemaakt! Zo zie je maar weer dat je geen duizenden euro's aan gereedschap hoeft uit te geven om een mooi resultaat te krijgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.