Omvormer 220v monofase naar 220v trifase

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik heb mijn oog laten vallen op een mooie combinatie-machine, 5 functies, weinig gebruikt met tal van accessoires (langgatboren, topies, zaagbladen) voor niet al teveel geld. Enig probleem, ik heb thuis (en in de garage) de gewone elektriciteit (220 mono) en dat ding draait op 3 x 220.
Bestaan er toestellen die dit kunnen omvormen, heeft er iemand ervaring met zo'n toestel en is dit betaalbaar?

Ik heb al wat gegoogled, maar beland dan op sites al alibaba... die nu niet direct veel vertrouwen scheppen... Daarbovenop had ik al eerder gepolst bij de technieker op het werk en die zegt dat zo'n ding niet bestaat...

Weet iemand raad?
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Nee, geen idee. En als het al bestaat zal het eerder van 220V naar 3 x 380 zijn.
Ik denk dat het eenvoudiger is om de 3x220V motor voor een 1 fase 220V motor te vervangen.

Grts, Raymond
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
lol zoekt u nen andere technieker :p

invertor 220 mono in 220 3phase out .

ik heb de mijne chinese 4pk met tax enverzending nog geen 200 euro betaald .
enige "probleem" is dat met een combine je 3 (hopelijk identieke ) motoren moet aansturen (mijne k26 toch ) .
ik heb de invertor voor de functie selector gezet en moet enkel zien dat de relais opstaat ( dus de grone knop op de machine zelf ) voor ik op de invertor op run druk .
voordeel is dat alle veiligheden ook nog werken
op die invertors zitten zeer veel mogelijkheden . zoals instelbare opstarttijd ( vermijd zeer hoge stroomvraag bij opstarten motor ) mogelijk extra weerstand voor motorrem
achteruit lopen enz .

zal eens zien of ik een link naar de verkoper vind
is dus dit exemplaar
http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-3KW...141?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a826ac39d
 
Laatst bewerkt:

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
lol zoekt u nen andere technieker :p

invertor 220 mono in 220 3phase out .

ik heb de mijne chinese 4pk met tax enverzending nog geen 200 euro betaald .
enige "probleem" is dat met een combine je 3 (hopelijk identieke ) motoren moet aansturen (mijne k26 toch ) .
ik heb de invertor voor de functie selector gezet en moet enkel zien dat de relais opstaat ( dus de grone knop op de machine zelf ) voor ik op de invertor op run druk .
voordeel is dat alle veiligheden ook nog werken
op die invertors zitten zeer veel mogelijkheden . zoals instelbare opstarttijd ( vermijd zeer hoge stroomvraag bij opstarten motor ) mogelijk extra weerstand voor motorrem
achteruit lopen enz .

zal eens zien of ik een link naar de verkoper vind
is dus dit exemplaar
http://www.benl.ebay.be/itm/NEW-3KW...141?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a826ac39d

Bent u er tevreden over? Geen problemen ondervonden bij de verzending - betaling? Dit zou nu eenmaal wel echt fantastisch zijn, de prijs valt nog mee!

- - - Updated - - -

Ik wantrouw nogal goederen die van die verre landen moeten komen, met bestelling via internet... voel me veiliger als ik nog in mijn auto kan stappen en er naartoe kan rijden indien ik niet tevreden ben... Vandaar mijn vragen...
 

blackarmor

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
189
2
kapelle op den bos Belgie
op dit ogenblik nog zeer tevreden van .
was via fedex op een weekje hier ( en een maand daarna de inklaring van 45 euro :) ) betaling via paypal en prepaid mastercard van de post dus redelijk veilig
en werkt perfect ( en is toch al enkele sessies redelijk gebruikt geweest ) enkel denk ik de 40mm fan te vervangen door een grotere die een minder scherp lawaai geeft ( is juist een frequentie waar ik heel gevoelig aan ben )
je kan ze hier ook wel vinden ( normaal zouden machine verkopers je hieraan moeten kunnen helpen ) maar dan ga je een veelvoud betalen
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Heb je niets aan de sturing moeten veranderen van je machine? Je schrijft dat je eerst de machine start en dan pas de omvormer. Maar hoe werkt je nulspanningbeveiliging dan? Zolang je omvormer geen spanning uitgeeft kan je de relais toch niet laten trekken?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Ben je wel zeker dat de ventilator het geluid maakt? Frequentieomvormers hebben wel vaker de neiging om een motor te laten fluiten. Of maken zelf een hoog geluid. Mijn omvormer van de PV installatie maakt ook een hoog geluid. In het verleden is hier nog over geschreven.
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ik zie nergens staan wat voor vermogen de machine heeft ?
Als dit bijvoorbeeld 3000 watt is, dan wordt dat al knap lastig met gewoon 230 volt.
Dat soort machines worden niet voor niks vaak uitgevoerd met krachtstroom mototoren.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik ben er van afgestapt, in werkelijkheid was de combiné beneden de verwachtingen en niet voorzien om grotere stukken te zagen, dus laat ik het voor wat het is. Ik doe wel verder zoals nu, het lukt ook.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.